martin van de mortel
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 27 nov 2000
Hallo beste helpmij-ers, ik heb even advies nodig.
Ik heb nu met heel veel gedonder een pc die gecrasht was weer aan het lopen.
Format C en een herinstall van xp zou een ramp geweest zijn, dus dat wil ik graag voorkomen of zodanig inrichten dat het geen ramp is.
Situatie: 2 harde schijven H en I ( ja ik weet het rare letters maar dat is nu eenmaal zo gekomen en ik denk ook niet meer te veranderen) Hd's zijn fysiek 2 aparte schijven.
Op I staat windows ect. Op H allemaal data.
Ik heb een externe HD van 250 gig en ik heb norton ghost 10.
Met de xp wizzard een backup maken van de hele I drive duurt 12-14 uur, dat vind ik geen optie.
Ik wil Norton op H installeren en dan een image maken van I op de xterne HD.
Als ik dan onverhoeds een format I moet geven voor een herinstall van xp, ik installeer dan norton opnieuw op H en ik zet daarmee de image van I terug. Is de computer dan weer zoals hij nu is?
Of heeft iemand een nog beter idee?
Alvast heel erg bedankt voor je advies.
Ik heb nu met heel veel gedonder een pc die gecrasht was weer aan het lopen.
Format C en een herinstall van xp zou een ramp geweest zijn, dus dat wil ik graag voorkomen of zodanig inrichten dat het geen ramp is.
Situatie: 2 harde schijven H en I ( ja ik weet het rare letters maar dat is nu eenmaal zo gekomen en ik denk ook niet meer te veranderen) Hd's zijn fysiek 2 aparte schijven.
Op I staat windows ect. Op H allemaal data.
Ik heb een externe HD van 250 gig en ik heb norton ghost 10.
Met de xp wizzard een backup maken van de hele I drive duurt 12-14 uur, dat vind ik geen optie.
Ik wil Norton op H installeren en dan een image maken van I op de xterne HD.
Als ik dan onverhoeds een format I moet geven voor een herinstall van xp, ik installeer dan norton opnieuw op H en ik zet daarmee de image van I terug. Is de computer dan weer zoals hij nu is?
Of heeft iemand een nog beter idee?
Alvast heel erg bedankt voor je advies.