Backup Windows 10 Systeem bij Nieuwe¨PC Zonder DVD Lezer

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Als je een nieuwe pc koopt zit daar vaak geen backup CD bij, dus ben je genoodzaakt zelf een back up te maken van je Windows syteem.

Nu, in Windows 10 zit er een gratis tool die dat kan doen, je plaats die systeem backup op een externe HDD (kan niet op DVDs branden want zit geen DVD guy in de PC).

Maar als je PC crasht, hoe plaats je die backup dan terug? Normaal heb je een Windows reddingsschijf die je kan maken, waarop je kan booten en uiteindelijk je systeem terugplaatsen.

Aangezien er geen DVD lezer insteekt, hoe kan je dan die backup van je externe HD dan terug plaatsen?

Het met Windows Back-up terugzetten van een image laat het helaas wel eens afweten op cruciale momenten.
"wel eens' is heel zacht uitgedrukt. Zou ik links laten liggen. Aomei, EaseUs Todo backup e.a. zijn veel eenvoudiger en betrouwbaarder.

die van Windows 10 niet gebruiken, wordt niet meer onderhouden.
Nu al niet meer?
Mijn hemel, is er dan werkelijk niets veilig en wordt er dan niets onderhouden in Windows?

Gebruik voor je back-up een USB stick, met de tool maak je een bootable USB stick zoals hier al wordt voorgesteld.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden. :)

Idd frustrerend van Microsoft. Had me een hoop miserie kunnen kosten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan