backup "Windows Live One Care"

Status
Niet open voor verdere reacties.

kakeizer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Geachte lezer(s)
Ik heb een vraag over het backup systeem van Windows Live One Care. Dit is een nieuw online totaal programma voor firewall, antivirus, anti-spam en backup.
Om te kunnen backuppen naar een externe harddisk ried het programma mij aan om de indeling van de externe schijf van FAT om te zetten naar NTFS bestandsindeling. Dat heb ik geprobeerd, de schijf werd automatisch losgekoppeld en als ik de computer opnieuw startte zou de omzetting plaats vinden.
Maar nadat ik opgestart had, kon ik de schijf niet meer gebruiken voor backup. Buiten dit programma om kan ik er wel in kijken, copieren etc. Toen ik de beta-versie van LiveOneCare gebruikte, heb ik gewoon gebackupt, maar ik had niets omgezet van FAT naar NTFS.
Hoe kan ik de aangevangen omzetting weer ongedaan maken zodat ik het FAT systeem weer terugkrijg en de schijf weer aangekoppeld wordt?
dank voor het lezen,
K.A.Keizer

Om te beginnen: Windows Live OneCare vind ik helemaal niets, maar dat is mijn mening.
Ik raad je na een probleem als dit Windows volledig opnieuw te installeren.
Zet eerst de data die je behouden wilt extern (brand het op CD of DVD, zet het op een
externe harde schijf, plaats het op een server, zet het op een USB-stick of wanneer het
weinig is: mail het naar jezelf). Ga pas aan de gang als je volledig zeker weet dat je
al je data weer terug kunt vinden. Ook moet je zorgen dat je de drivers bij de hand hebt.
Kortom: zorg dat al noodzakelijk bij de hand is.

Plaats de CD van Windows in je drive en start de computer op vanaf CD. Verwijder
al je partities en deel deze netjes opnieuw in. Vervolgens formatteer je de partitie
waarop je Windows wilt installeren (standaard C) als NTFS.

Na de installatie installeer je Windows Live OneCare en je andere software, je drivers
en plaats je je data terug.

Pas wel op met wat je doet. Voor je het weet ben je iets kwijt.

Laatst bewerkt:
het is weer een product van MS .
dat aan alle kanten rammelt en zo slecht is dat het een schande is dat je er nog voor moet betalen ook .
een goede virusscanner b.v NOD32 KASPERSKY BITDIFENDER .
en een goed werkende firewal b.v KERIO ZONEALARM .
is vele malen betrouwbaarder dan dat progg van MS .
en ja zo kijkt MS lekker mee wat jij op je pc heb staan .
over spyware gesproken

Inderdaad ultra, inderdaad.
Ik heb het er kort opgehad en ben héééééééééél snel weer teruggegaan op McAfee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan