Backup Windows Vista Home Premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

karel10

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Op mijn computer stond Windows Vista Home Premium een tijdelijke versie
Onderaan in het scherm rechts stond:
Windows Vista (TM)
Evaluatie exemplaar build 6001

De laatste dagen kregen we een bericht gewoonlijk snachts met hetvolgende:
Uw licentie verloopt binnen de ... dagen, neem een backup en installeer de nieuwe versie.

Heb een nieuwe aangekocht dezelfde editie en een backup genomen die wel op mijn d\ staat via de oude versie maar is natuurlijk ook Windows Vista home premium.
Vervolgens heb ik de nieuwe erop geplaatst.

De installatie van de nieuwe is goed verlopen maar moet nu wel de backup kunnen terug plaatsen met mijn instellingen en andere zaken.
Ik volg de procedure om het terug te plaatsen maar krijg steeds het bericht in het backup programma "de locatie van de back-up is niet beschikbaar"
De schijf die de backup bevat is niet toegankelijk, "Zorg ervoor dat de schijf is ingeschakeld en met de computer is verbonden"

Als ik netwerk probeer in te schakelen en dan toepassen dan springt het steeds weer op uitgeschakeld ?
Momenteel heb ik natuurlijk geen internet op de vaste computer en alle favorieten, email, Panda enz enz... Kan dus ook geen update doen van windows omdat ik geen verbinding heb.
Ik zie er wel tegen op om alles terug te installeren
Kan jij hierbij helpen ?
één ding is positief !! Het berichtje snachts is weg.

heb je de chipset driver wel terug geinstalleerd?

ik vermoed dat je een upgrade hebt gedaan vanaf windows xp...
dan, je back-up...
zijn dat echt heel belangrijke bestanden en kan je je back-up wel vinden als je gewoon gaat zoeken met de verkenner?

heb je de chipset driver wel terug geinstalleerd?

ik vermoed dat je een upgrade hebt gedaan vanaf windows xp...
dan, je back-up...
zijn dat echt heel belangrijke bestanden en kan je je back-up wel vinden als je gewoon gaat zoeken met de verkenner?

Backup is gedaan met windows vista home premium maar mogelijk niet de volledige versie.
De bestanden zijn inderdaad belangrijk alle instellen enz...

je vista heb je dan geinstalleerd op je c-schijf vermoed ik?

en je back-up staat op je d-schijf...
dan kan je daar toch gewoon achter gaan zoeken:confused:(in de windows verkenner--> deze computer--> d-schijf )

Bedankt voor w reaktie, via de verkenner kan ik er aan maar bij de opstart van de file kom ik opnieuw op het scherm zoals ik in het eerste bericht al aangaf.( is wel bezigheidstherapie)
Vanavond komt er iemand die nogal goed thuis is met computers misschien dat die er iets beter op vind.
De man had me gezegt om alle drivers terug te installeren maar tot nu toe geen succes.

ok, ik hoor dan morgen wel wat ervan geworden is zeker :thumb:

Het was me een avondje !
Het is niet gelukt en vervolgens hebben we alles maar manueel gedaan.
Gelukkig heb ik nog een andere computer en heb alle belangrijke instellingen adressen enz doorgemailt en dan was het maar opslaan.
Heb ook alle programma's terug moeten installeren, maar alleé klaar is kees.
Wel bedankt

wel ja, graag gedaan dan zeker ;)

vista dan nog eens opnieuw moeten installeren?
is je probleem dan opgelost?

Ja watte, de problemen zijn nog niet van de baan !
Er blijken nog netwerkproblemen te zijn, regelmatig valt internet weg, dan gaat het weer een tijdje goed en plots is het weer weg. Alle andere computers hebben daar geen probleem mee en vroeger deze ook niet. Alleen vanaf dat er de vista opstaat.
Zowat alles geprobeert aan instellingen enz...
Ben even gaan kijken op verschillende forums en er blijkt inderdaad iets aan de hand te zijn met netwerproblemen Windows Vista http://webwereld.nl/ref/rss/47748
Er zijn een aantal personen die daar last mee hebben en als ik het zo lees is er precies niet zoveel aan te doen.:shocked:
Misschien zal ik toch maar ne format c moete doen maar ik zie er een beetje tegenop voor het werk en natuurlijk voor de verassingen die er dan gewoonlijk bijkomen.:evil:

maar heb je dan al sp1 geinstalleerd?

en misschien kan het ook wel helpen om de laatst nieuwe driver van je netwerkkaart te installeren :thumb:

maar voor de duidelijkheid!
het probleem met je back-up is opgelost of niet?
je hebt dus nog gewoon een probleem voor je internet?:confused:

---
btw, dat artikel is van augustus 2007 dus bijna een jaar geleden en dat probleem zou dus moeten opgelost zijn ;)

Laatst bewerkt:
je hebt dus nog gewoon een probleem voor je internet?:confused:
)
Probleem met internet is nu ook opgelost maar heb er wel Panda moeten afgooien en tijdelijk heb ik er AVG2008 opgeplaatst en heb absoluut geen last meer van kuren met het internet. Bij mijn laptop met XP is Panda geen probleem maar mijn vaste computer met Windows Home Premium voortdurend internet problemen.
Heb al verschillende malen berichten gestuurd naar Panda maar geen reaktie.
Zal nog enkele dagen afwachten. :)

ik zou gewoon bij avg blijven ;)

ik gebruik het ook altijd al vanaf het begin op mijn laptop en geen problemen en het is een zeer licht programma :thumb:

K'ga het enkele weken evalueren maar het is zo spijtig dat ik dan geld heb uitgegeven aan Panda.:evil:
Al doende leert men
Thanks

K'ga het enkele weken evalueren maar het is zo spijtig dat ik dan geld heb uitgegeven aan Panda.:evil:
Al doende leert men
Thanks

ik geef niets meer uit aan een antivirus hoor...
ja inderdaad jammer dat je ervoor betaald hebt maar ik heb toch ook nooit geweten dat panda zo'n goede antivirus is hoor :confused:

ik geef niets meer uit aan een antivirus hoor...
ja inderdaad jammer dat je ervoor betaald hebt maar ik heb toch ook nooit geweten dat panda zo'n goede antivirus is hoor :confused:

Alhoewel ik vorig jaar Panda op proef gehad heb en was er wel van tevreden maar mijn Norton liep nog 8 maand, toen had ik nog op alle computers XP.
Tja, nu met de Vista is het iets anders maar misschien ligt het wel aan mij en we komen er wel uit. Belangrijk is dat ik nu op mijn twee oren kan slapen.:o

Alhoewel ik vorig jaar Panda op proef gehad heb en was er wel van tevreden maar mijn Norton liep nog 8 maand, toen had ik nog op alle computers XP.
Tja, nu met de Vista is het iets anders maar misschien ligt het wel aan mij en we komen er wel uit. Belangrijk is dat ik nu op mijn twee oren kan slapen.:o

heb je sp1 eigenlijk wel al geinstalleerd want daarvoor waren altijd al een aantal problemen met een aantal antivirussen, ik weet niet meer goed welke

heb je sp1 eigenlijk wel al geinstalleerd want daarvoor waren altijd al een aantal problemen met een aantal antivirussen, ik weet niet meer goed welke
Yes, ik zie bij de updates dat windows zelf sp1 geinstlleerd heeft maar toen stond Panda er al op.:thumb:
Al bij al is het goed dat ik AVG eens kan testen en misschien bespaart het me geld als de looptijd verlopen is bij Panda.
Thanks

ik zou gewoon bij avg blijven, maar dat is jouw keuze he ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan