backup wordt niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hreisch

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2003
ik heb vista ultimate op nieuw geinstaleerd en wil de backup die op een externe schijf staat terug plaatsen.
via backup terug plaatsen kan ik selecteren een oudere versie terugplaatsen en vervolgens de exteren schijf selecteren maar dan krijg ik de melding dat er geen backup versie gevonden is.
terwijl met verkenner is deze toch wel te vinden, maar via verkenner kan ik deze backup niet terug plaatsen.
ps de backup is van de zelfde pc en de zelfde vista versie gemaakt.
HELP

ik heb vista ultimate op nieuw geinstaleerd en wil de backup die op een externe schijf staat terug plaatsen.
via backup terug plaatsen kan ik selecteren een oudere versie terugplaatsen en vervolgens de exteren schijf selecteren maar dan krijg ik de melding dat er geen backup versie gevonden is.
terwijl met verkenner is deze toch wel te vinden, maar via verkenner kan ik deze backup niet terug plaatsen.
ps de backup is van de zelfde pc en de zelfde vista versie gemaakt.
HELP

Wat voor sóórt backup heb je gemaakt: een volledige systeembackup (image?) of een backup van bestanden? Gelet op je vraagstelling vermoed ik een image.

In geval van een volledige backup heb je het verkeerd aangepakt. Wat je moet doen is het volgende en dan komt het alsnog goed:
Sluit de externe hdd op machine aan, doe de DVD van Windows in de machine en zet de machine aan. Start op vanaf DVD (toets indrukken) en kies na de opstart voor "Windows herstellen". Daarna krijg je de optie (uit een rijtje) om een volledige backup terug te zetten. Dáár wordt de backup getoond. Vista zegt / vraagt dan nog even aan je dat de schijf geformatteerd gaat worden en of je daarmee akkoord gaat. Kies ja en een half uur later is je systeem weer prima in orde. Houd er rekening mee dat door die aangesloten externe disk het allemachtig lang kan duren totdat Windows doorstart, da's normaal, gewoon geduld hebben.

Als je een bestandsbackup hebt gemaakt dan kun je die idd. middels een geïnstalleerde versie terugzetten. Als dat om de één of andere reden niet wil, dan kun je in de verkenner de mappen van de bestandsbackup simpelweg aan(open)klikken en handmatig de bestanden terugzetten.

Staan die er nog op na herinstaleren?
Wat bedoel je hier precies mee? Vraagsteller spreekt van een image op een externe disk............?

Laatst bewerkt:
je hebt gelijk het is een image backup.
wat je voorsteld klopt allemaal, maar hij ziet niet de oude backup via deze weg, wel via verkenner.
werkt het als in een nieuwe backup maak van de nieuwe installatie en dan de nieuwe bestanden overschrijf met de oude.
want een nieuwe backup wordt wel gezien.
Ps installatie DVD is ook Vista is 5 dagen oud.
of weet iemand hoe ik anders mijn documenten later goed kan terug halen, want die vind ik het belangrijkste, software kan ik wel weer installeren.

Ik ben bang dat het lastig wordt, want de image kent slechts 2 bestanden: 1 kleintje en de hele grote waar alles inzit, maar die is in de verkenner zichtbaar als één grote file, daar kan je verder niets mee.
Interessanter is wellicht de vraag waaróm "Windows backup terugzetten" de image niet herkend. Het kan bijna niet anders of er is iets 'bijzonders' gebeurd tussen het moment van maken van de image en het moment van terug willen plaatsen.

ik had hiervoor Windows 7 als dualboot draaien, heb een backup gemaakt van vista.
Vervolgens vista geupgrade naar naar 7.
dit beviel minder goed dan de dual boot dus terug naar vista.
vista weer geinstaleerd en toen dacht ik de backup terug te plaatsen.
de rest van de ellende staat hier boven.
gelukkeig staat veel data in andere partities mar het had veel tijd en werk gescheelt als de backup terug geplaats had kunnen wordenn.

Helemaal begrijpen doe ik het desondanks niet.
Er is idd. veel gebeurd, maar de logica / fysieke gebeurtenissen bij het terugplaatsen van een backup zijn:

Windows DVD erin,
booten met Windows,
kiezen voor Windows herstellen,
image selecteren, waarna de hdd geformatteerd wordt.

Dit zou dus moeten gaan gebeuren zonder dat tussentijdse acties van andere gebeurtenissen er invloed op uit zou moeten kunnen oefenen.

Ik moet even passen, sorry dat ik je niet verder kan helpen.

het probleem is opgelost.
in de backup staat een bestand met de extentie VHD dit kan je met winimage openen en vervolgens de bestanden uitpaken op een veilige plek.
misschien had ik ook de complette image terug kunnen plaatsen maar dat heb ik niet gedaan,is gelijk weer alles opgeruimd en de PC weer wat sneller.
*knip*
:p

Laatst bewerkt door een moderator:
PAS OP!!!

Als ik naar de door jou opgegeven site ga, krijg ik deze pagina te zien:

2ryovvo.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan