Backup !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deejay59

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
De laatste tijd heeft mijn comp nogal kuren. Zo kan hij plotseling uitvallen en dan krijg ik hem bijna niet meer opgestart (ik krijg dan in een DOS-venster een bericht over de CPU-speed).
Dat alles betrouw ik niet. Daarom zou ik graag een volledige backup van mijn computer maken. Daarmee bedoel ik : een aantal diskettes waarmee ik noodgeval alles kan terugzetten op mijn computer.
Ik heb al eens geprobeerd op http://persona.mmu.edu.my/~panzheng/bootup/bootme.exe
maar daar wordt alles op 1 diskette gezet, en ik kan maar niet geloven dat al mijn gegevens van mijn computer op één diskette kunnen.
Kan ik ergens in XP automatisch een backup nemen? Of kent iemand een goed (gratis) backupprogramma, dat ik ergens kan downloaden? Het moet niet persé op diskette zijn dat ik die backup moet nemen, dat mag ook eventueel op CD-R(W).

Alvast bedankt,

Groeten,

Geert (Deejay59)

das mooi dat backup idee, maar als er iets mis is met je pc dan gaat dat dus ook in je backup en das niet handig!
eerst eens spyware/virusscan uitvoeren misschien!
enne, een backup van je hele installatie past nooit op twee diskettes nee.

Geplaatst door Jheroen
das mooi dat backup idee, maar als er iets mis is met je pc dan gaat dat dus ook in je backup en das niet handig!
eerst eens spyware/virusscan uitvoeren misschien!
enne, een backup van je hele installatie past nooit op twee diskettes nee.
Ik ben er eventjes zoet mee geweest, maar nu heb ik alles onderzocht. Eerst met "Spy Sweeper" (1 spyware found, 1 traces found, 1 traces ignored & 0 traces quarantined), daarna met "Ad-Aware SE Personal" (51 new critical objects : 1 process identified, 4 modules identified, 30 registry keys identified, 3 registry values identified, 11 files identified & 2 folders identified > bijna alles had te maken met MyWay.Speedbar > alles in quarantaine geplaatst en verwijderd).Daarna heb ik Norton Anti-Virus zijn werk laten doen (1 gedetecteerd > bi8.exe).
Kan ik nu met een gerust hart een backup maken?
En zo ja, hoe? Met welk programma?

Groeten,

Geert

Geplaatst door Deejay59

Ik ben er eventjes zoet mee geweest, maar nu heb ik alles onderzocht. Eerst met "Spy Sweeper" (1 spyware found, 1 traces found, 1 traces ignored & 0 traces quarantined), daarna met "Ad-Aware SE Personal" (51 new critical objects : 1 process identified, 4 modules identified, 30 registry keys identified, 3 registry values identified, 11 files identified & 2 folders identified > bijna alles had te maken met MyWay.Speedbar > alles in quarantaine geplaatst en verwijderd).Daarna heb ik Norton Anti-Virus zijn werk laten doen (1 gedetecteerd > bi8.exe).
Kan ik nu met een gerust hart een backup maken?
En zo ja, hoe? Met welk programma?

Groeten,

Geert

als alles ook verwijderd is dan zou je dat kunnen doen met bijvoorbeeld het programma ghost van norton dat is alleen helaas niet gratis
ik zou alleen eens kijken als echt alles eraf is van spyware etc of je pc dan weer normaal reageert anders doe je werk wat niet nodig is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan