backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Is er een mogelijkheid om een backup te maken van mijn emailberichten in outlook 2003, op een zodanige wijze dat het niet opgeslagen wordt als 1 bestand zodat ik vervolgens het gehele bestand moet importeren (dus alle berichten) terwijl ik eigenlijk maar naar 1 bericht op zoek ben?

gr. Robert

Hoi,

Niet erg duidelijk je vraag. Bedoel je dat je niet alle Outlook-gegevens wilt opslaan, maar alleen je binnengekomen berichten?

Zo ja:

Klik op Postvak IN
Kies menu: Bestand > Importeren en exporteren > Naar een bestand exporteren;
Bestand met peroonlijke map (.pst)
Je ziet dat Postvak IN al gemarkeerd is, en zorg dat er al of niet een vinkje staat bij 'inclusief submappen'
(ja, als je onder postvak in extra 'postvak in-mappen' hebt aangemaakt waarvan je een backup wilt; nee als je die submappen niet hebt.
Bij de volgende stap kan je de map en de naam waarheen de backup wordt opgeslagen desnoods wijzigen.

Er wordt nu alleen een backup gemaakt van de binnengekomen berichten in Postvak IN.

Ik zal proberen mijn vraag te verduidelijken.

Ik wil mijn pc weer terugzetten naar de kooptoestand. Mijn mailberichten wil ik bewaren, maar in de schone toestand van de pc niet meer terugzien. Ik wil ze dus backuppen, maar wel met de idee dat als ik een email uit het verleden wil opduiden, dat ik niet de oude backup in zijn geheel moet importeren. Het liefst zet ik het op een externe HD en als ik op zoek ben naar 1 bericht dat ik deze op eenvoudige wijze kan teruzoeken.

Helder??

Gr. Robert

Helemaal duidelijk.

Lijkt me toch slim om een backup te maken van alle gegevens uit outlook, ben je ze niet definitief kwijt!

Je kunt in de 'nieuwe' situatie de oude backupgegevens openen:

Menu: Bestand > Openen; Bestand met persoonlijke mappen (.pst).
Wanneer je nu je backup.pst bestand opent, krijg je in de mappenlijst een extra 'hoofd'-map Persoonlijke mappen en je kunt die raadplegen.

Door op deze mapnaam te rechtsklikken, sluit je hem weer via dat snelmenu.

Je integreert hierme dus niet je oude gegevens in de nieuwe gegevens van outlook2003

EDC, kun je aangeven wat ik daarmee meer kan? Ik heb het programma'tje gedownload en geinstalleerd. Vervolgens zie ik niet meer waar ik dat programma'tje kan opstarten. Of is het iets dat zich integreert in Outlook. Ok al is het laatste het geval, dan nog weet ik het niet te vinden en wat het nut is.

Gr. Robert

Je kunt het terug vinden als je Outlook hebt opgestart.
Kijk maar onder "Bestand" als het goed iets zie je daar nu "Reservekopie".

Hier kun je instellingen instellen hoe vaak er een backup moet worden gemaakt en waar je het backup bestand wilt opslaan.

Ik heb een mapje gemaakt onder "Mijn documenten" dat "Outlook data" heet. Hierin sla ik de backup op.

Elke x dagen nadat je Outlook afsluit wordt er automatisch een backup gemaakt.
Als het "werk .pst bestand" om wat voor een reden dan ook niet meer leesbaar is, heb je altijd een backup.
Gewoon een plezierige gedachte om ergens een goede backup te hebben van al je contacten, emails, agenda etc.

Succes :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan