backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

wlankhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Hallo, ik heb een vraagje. Weet iemand hoe je, na het maken van een backup op een externe harde schijf, deze backup ne een onverhoopte crash weer terug kan zetten. Ik heb deze backup gemaakt met Cobian. Vasr bedankt voor de moeite.

Bedankt Pasja,
Dit heb ik gedaanen vond: kopieeren/uitpakken. Maar als je Windows opnieuw moet installeren, hoe krijg je dan de backup van de externe schijf.

Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook. Ik mag aannemen dat de handleiding iets vermeldt over de te volgen procdure, waarbij ik mij iets kan voorstellenover het booten vanaf een externe disk o.i.d.

Als je een image bedoeld van een partitie/schijf met Windows, die je terug kunt zetten bij een crash, dan is Gobian daar niet het geschikte programma voor.

Zie wat ik eerder hier schreef over DriveImage XML en BartBootCDRom, want dan kun je hiermee aan de slag.

Om van partities of schijven, waar geen Windows opstaat, een backup te maken,
daarvoor is Gobian zeer geschikt.

Als het maar geen Vista is, want daar weet ik niets van.

Om van partities of schijven, waar geen Windows opstaat, een backup te maken, daarvoor is Gobian zeer geschikt.

Nu word ik nieuwsgierig. Waarom zou ik Gobian willen hebben / nodig hebben, om een backup te maken van mijn niet Windows partities / schijven. Daar gebruik ik een gratis tool voor die tevens iedere pc bezitter ook heeft: de Windows verkenner....................

Nu word ik nieuwsgierig. Waarom zou ik Gobian willen hebben / nodig hebben, om een backup te maken van mijn niet Windows partities / schijven. Daar gebruik ik een gratis tool voor die tevens iedere pc bezitter ook heeft: de Windows verkenner....................

Dit ken ik weer niet.
In Gobian kun je alle mogelijke taken instellen, dit gecomprimeerd, dat niet,
Deze taak uitvoeren, alle taken uitvoeren.
Ik werk er al lang mee en het bevalt mij best en het is ook gratis.

Tuurlijk ken je die wel, die kent iedereeen................
Kopieer gewoon de inhoud van een schijf in de Windows verkenner naar een andere lokatie, daar heb je toch geen software voor nodig?

Tuurlijk ken je die wel, die kent iedereeen................
Kopieer gewoon de inhoud van een schijf in de Windows verkenner naar een andere lokatie, daar heb je toch geen software voor nodig?

Nu ik niet, want ik gebruik Verkenner zelden of nooit.
Ik zweer bij TotalCommander, dat is qua bestandsbeheer mijn steun en toeverlaat.
Daar heb je tenminste 2 vensters dus b.v. voor lokatie D en lokatie G.
Plus dat in TotalCommander nog een zip - unzip funktie zit en de kun je gebruiken voor Cobian want die pakt alleen in en niet uit.

En die Verkenner pakt die ook in resp. uit of heb je daar weer Winzip voor nodig,
dat ik dus ook never gebruik

Cobian backups kun je ook plannen, zodat het proces telkens op een bepaalde dag/uur automatisch verloopt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan