Backuppen van bestanden van Windows 8.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste Mensen. Wie heeft ervaring met de Externe Harddisk van WD My Passport voor Backups? Ik heb de Handleiding nog niet helemaal dubbelzijdig kunnen uitprinten,dus ik weet nog niet hoe het werkt.
Vandaag wil ik het graag voor het eerst gaan gebruiken om een Backup te maken van mijn bestanden. Mogelijk kan ik dan morgenmiddag de Windows 8.1 downloaden,maar daarop kom ik later wel terug.
Graag verneem ik eerst hoe ik met mijn Externe Harddisk een Backup kan maken en opslaan. Wie van u kan dat stapsgewijze uitleggen? Op mijn PC zitten 2 USB-sleuven van 3.0 elk.
In welke sleuf kan ik die usb-stekker van de HD steken? Jullie reacties zijn welkom. Ik wacht graag. Vriendelijke groeten van Anton Doove. Een Backup vooraf lijkt mij wel zo veilig,voordat ik 8.1 ga downloaden.

Waar wil je precies een Backup van hebben. Van je bestanden of wil je een complete systeem kopie hebben ?
Dat kan beide met iedere externe harde schijf en je hoeft daar niks van WD voor te gebruiken. De USB stekker kan in welke je wil en vrij is.

Reactie naar Terrarabo

Beste Terrarabo. Eerst dank ik je voor je reactie,waarop ik nu zal antwoorden. Het is mijn bedoeling om voor alle zekerheid van alles in 1x een Backup te maken en op de slaan op die WD-Harddisk van 1 TB.
Daarna kan ik dan die Windows 8.1 downloaden en installeren voor zover mij dat mag lukken i.v.m.bepaalde programma`s en mijn Scanner plus printer van Epson. Hierbij let ik er op of er dan nieuwe Drivers voor zijn te vinden.

Pas als de backup op de harddisk staat,kom ik terug op de drivers en wat ik misschien nog meer dien te vervangen middels nieuwe versies. Het gaat mij nu eerst om het maken van die totale backup met die HD van WD.
Die stekker in de PC stoppen weet ik wel,maar niet wat daarna zal volgen en ik erg graag wil weten. Ik kon dat nog niet lezen omdat de handleiding nog niet volledig is uitgeprint. Misschien kun jij mij dat werk met de HD uitleggen.

Een goede backup maken is nu eerst punt 1,waarvan ik graag weet hoe ik dat het beste kan doen. Ik doe dit voor het eerst,dus ik mis de ervaring,maar sommigen zeggen dat het erg makkelijk is te doen en dat dit snel genoeg is gebeurd.
Ik ga nu eerst eten en hoop daarna jouw beschrijving te kunnen vinden. Ik dank je alvast en groet je vriendelijk. Anton Doove.

Nieuwe reactie naar Terrarabo

Beste Terrarabo. De link die jij gaf was voor Windows 8.1,maar die heb ik nog niet staan. Ik werk nu nog met alleen Windows 8,maar werd gisteravond laat nog door MicroSoft verzocht om de 8.1 te downloaden.
Bij mij kan dat nog niet want ik heb van Windows 8 nog geen backup kunnen maken door diverse omstandigheden. Pas als dat is gedaan kan ik Windows 8.1 gaan downloaden en installeren.

Omdat in Windows 8 niet hetzelfde zit als in 8.1.kan de backup toch niet op dezelfde wijze plaatsvinden? Wat in de 8.1 zit wordt immers later toch aan de 8 toegevoegd zoals ik dat heb begrepen?
Daarom denk ik dat de backup van Windows 8 toch wel anders zal verlopen omdat er wel verschil zit tussen beide versies. Ik geef toe dat ik laat ben met het downloaden en installeren van de 8.1.waartoe ik ook mijn redenen heb.

Op die redenen kom ik pas terug zodra ik de 8.1.wil gaan gaan gebruiken,waarover ik meer wil weten,voordat ik het ga downloaden zonder enthousiasme,want zo handig vind ik die 8.1. helemaal niet. Die reden verneem je later wel.
In elk geval dank ik jou weer voor je mogelijk nieuwe reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Backup vind in grote lijnen hetzelfde plaats op hele kleine stapjes na misschien dus je kan gewoon de handleiding volgen.
Wat je ook kan doen is handmatig de bestanden die je veilig wilt stellen kopiëren naar je externe HDD zodat je die altijd hebt mocht de update fout gaan waar ik overigens niet vanuit ga.

Edit: Ik heb even extra hulp ingeroepen voor je Anton ;)

Laatst bewerkt:
Om even op de allereerste vragen terug te komen: het maakt niet uit welke usb-aansluiting je gebruikt. Een USB3.0 (blauw) werkt vaak wel sneller omdat die aansluitingen een stuk sneller zijn. Mijn advies is dan ook om één van de USB3.0 aansluitingen te gebruiken mits je deze hebt.

Het maken van een back-up is inderdaad altijd verstandig. Zoals ik het nu opvat wil je een image (complete back-up) maken van je huidige systeem, ofwel de huidige status van je besturingssysteem. Daarvoor moet je een complete image van de partitie maken van de C-partitie (de partitie waar Windows op geïnstalleerd staat). Je hebt daar verschillende programma's voor die dat kunnen doen, maar ik heb enige tijd geleden een handleiding geschreven over een gratis programma:
http://nieuwsbrief.helpmij.nl/artikel.php?id=2383
En hier het stuk hoe je eventueel herstelmediums kunt maken, maar dat zal in dit geval niet nodig zijn:
http://nieuwsbrief.helpmij.nl/artikel.php?id=2415

De image die je dan maakt, dien je dan op te slaan op de externe harde schijf.

EDIT: eventueel kan je hier de handleidingen downloaden als pdf"
http://handleiding.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=557
http://handleiding.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=573

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan