bad clusters

Status
Niet open voor verdere reacties.

versprillec

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
ik heb een harde schijf met 2 partities op de ene helft xp en op de andere win 98 ,doordat ik last had van een virus wat ik niet kon verwijderen wilde ik win 98 opnieuw instaleren na het formateren nu zitten er op dit deel veel bad clusters en wil hij dus win 98 niet instaleren nu vraag ik mij af ga ik nu ook problemen krijgen met xp gaan die bad clusters zich ook uitbreiden naar mijn andere partitie met xp erop? moet ik een nieuwe harde schijf kopen of kan ik nog iets doen aan die bad clusters?

Opzich zijn bad clusters niet zo heel erg. Pas als het er erg veel zijn en je harde schijf gaat 'tikken' of maar door blijft ratelen is het echt mist. Maar je hebt wel de kans dat het steeds erger wordt. Je zou je harde schijf kunnen kunnen testen met een diagnostisch tooltje van de fabrikant van je harde schijf (is op hun website te vinden) en kijken wat dat tooltje ervan vindt..

ik heb die tool gebruikt van hp en die geeft inderdaad een error aan ik denk dat het toch een nieuwe hd wordt. bedankt voor het antwoord.

Je kunt nog proberen een "low level" format op die schijf uit te voeren, je bent dan zeker alles kwijt.
Daarna moet er nog een gewone format gedaan worden.
Dit geeft nog geen garantie, dat je schijf weer goed is.

hoe doe ik dat en is dan de schijf leeg of alleen de partitie met win 98 ?xp werkt nl nog goed en ik wil niet het risico lopen dat ik die ook kwijt raak ik moet nl nog wat bestanden overzetten .

Bij een low-level format ben je echt álles kwijt. Je moet dus ook opnieuw partitioneren. Je kunt waarschijnlijk met dat tooltje ook je harde schijf low-level formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan