Bad command or filename

Status
Niet open voor verdere reacties.

raintjah

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
situatie:

we zitten in dos, schijf geformateerd, opstartdiskette, naar cdrom, we doen dir, hij geeft bestanden weer, maar bij het intypen van setup geeft ie "Bad command or file name"

Wat te doen?

Als je van plan bent om XP te installeren.

geef het commando:

cd i386 en dan winnt intypen.

Dennis.

Of ben je bezig met het installeren van Win'98?

Geplaatst door Jheroen
is het niet setup.exe?
Bij executables hoef je nooit (maar het mag) de extensie(.exe) mee te geven. Dus, "setup" is al voldoende.

Dennis.

Geplaatst door raintjah
situatie:

we zitten in dos, schijf geformateerd, opstartdiskette, naar cdrom, we doen dir, hij geeft bestanden weer, maar bij het intypen van setup geeft ie "Bad command or file name"

Wat te doen?
Dat betekent, dat de actuele directory waarin je zich nu bevindt niet de juiste is. En vandaar kan dos dat setupprogramma ook niet vinden.

Vertel ons maar even welk OS je eigenlijk wilt gaan installeren

Dennis.

windows 98, maar als we "dir" doen komen er wel al de bestanden van de cd staan

Geplaatst door raintjah
windows 98, maar als we "dir" doen komen er wel al de bestanden van de cd staan

Geef eens het commando:

dir set*.*
Wat krijg je nu te zien?

En nog een vraag: Hoe ziet het prompt er nu uit?

Dennis.

't is al gelukt =)

THX voor alle snelle replies mensen :)

Wat heb ik gedaan: Gewoon wat IDE kabels verwisseld enzo, en toen ging ie opeens :DD

grtz... BTW:

Dat ding heeft maar 96 geheugen, en daar gaat XP op komen ( HOME ) , maar nu vroeg ik mij af, welke processen kan ik afsluiten en vragen toch wel geheugen? Zodat er toch nog goed te werken valt met dat ding en dat ik niet telkens dit krijg:

"Gebrek aan Virtueel geheugen" ofzo.

mssl :thumb:

raintjah,

Velen zullen mij niet geloven wanneer ik zeg, dat ik XP Prof. zonder enig probleem draai met een intern geheugen van 64MB. Bij jou met Home zal het helemaal moeten lukken.

Op mijn pc draaien er veel processen, desondanks loopt XP Prof. lekker gladjes. Ja, ben zelf iemand van eenvoud. Hoef die dure mooie dingen niet te hebben.
Je moet natuurlijk niet van die hele zware applicaties tegelijkertijd laten draaien, dan gaat XP wat trager worden.

Zelf heb ik het virtuele geheugen niet vergroot, je kunt dat natuurlijk wel doen.

Dennis.

ps. Gelukkig, dat je nu win'98 kan installeren. Maar, lag het echt aan die IDE-kabels?

Laatst bewerkt:
yep,

doet zich weer een prob voor, XP install blijft telkens hangen bij het installeren van de apparaten ...

@dennis90:

Volume in drive D is MS-RAMDRIVE
Directory of D:/

File not found

123456789 bytes free

Daar weet ik op dit moment niet zo gauw een antwoord op te geven, maar het komt zeker niet door het 'beperkte' geheugen van je pc.

Dennis.

ps. dit slaat niet op je bericht vlak hierboven, maar het bericht ervoor. Je was even te snel terug met je reactie. Had ik je bericht maar ge-quote.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door raintjah
@dennis90:

File not found

123456789 bytes free
Nee, dan doe je dat verkeerd.

Een RAM-DRIVE is een stukje van je RAM. Je moet dus niet de driveletter D gebruiken, maar bijvoorbeeld E of F.

Je moet die driveletter gebruiken, waar WINNT.EXE staat.

Dennis.

Of eerlijk gezegd weet ik niet precies wat je nu aan het doen bent.

Je was toch al bezig met het installeren(weliswaar ging dat even niet goed)? Vervolgens kom je nu met de RAM-DRIVE melding?!?

Ja, je was natuurlijk weer opnieuw begonnen met het installeren.

Je moet gewoon vanuit het juiste drive-station XP installeren. In ieder geval niet vauit het D station.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Of je BIOS op cd-rom instellen en zal je pc geboot worden vanuit de XP CD, hetgeen betekent dat XP automatisch met de installatie gaat beginnen.

Dennis.

Geplaatst door raintjah
@dennis90:

File not found

123456789 bytes free
O, bovenstaande is naar aanleiding van mijn vraag:
Geef eens het commando:

dir set*.*
Wat krijg je nu te zien?

Ja, daarom vind je dat bestand ook niet, omdat D geen fysieke drive is en daar de CD ook niet kan bevinden. De bestanden die je wel krijgt te zien, zijn in je RAM opgeslagen. Die bestanden zijn duplicaten van wat op de opstart-diskette staan.

Dennis.

hmm...

Nu steek k mn opstart diskette derin, [ windows 98 installen weer ]

en dan doe ik "1" ( Opstarten met CD-ROM ondersteuning )

En dan blijft ie hangen, geen error ofzo... Normaal krijgt ge dan zo een hele reeks opsommingen en bla bla, en bij 1 van die controles of opsommingen ofzo blijft ie hangen :(
, niet hangen maar, gewoon niet verder gaan.

nu zet ik boot sequence op CDrom, dan kan ik selecteren:
" windows 98 setup starten vanaf CDrom "

doe ik dat

blijft ie weer hangen.

Hier blijft ie hangen:

' this driver is provided by oak technology, inc.
oti-91x ATAPI CDROM device driver, REV d91xv352
Device name: OEMCD001 '

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan