Bad Direct Sound drivers!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToffePeer

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Hallo, als iemand mij zou kunnen helpen, dan zou dat heel tof zijn, want ik zit nu al 2 maanden zonder geluid en na heel google afgezocht te hebben, ben ik er nog niet uit.

Als eerste kreeg ik deze foutmelding, vanuit het niets:

Bad Direct drivers. Please install proper drivers or select another device in configuration.
Error code: 88780078

Toen heb ik via mijn winamp plugin-output scherm Direct Sound verwijdert, met de gedachte dat mijn computer vanzelf zou merken dat hij drivers miste en die automatisch zou gaan installeren. Dat gebeurde dus niet en nu krijg ik elke keer de foutmelding:"no sound devices found; install proper drivers"

Dus ik moet de goede drivers installeren, maar 1 probleem; ik kom er maar niet achter van welk merk mijn geluidskaart is en of tie op het moederbord zit of dat die los zit. Uiteraard al in apparaatbeheer gekeken etc. maar daar staat alleen maar legacy audiostuurprogrammas en dat zegt verder niet zoveel volgens mij.

de vraag: weet iemand een manier om erachter wat voor merk / type geluidskaart ik heb, en waar zou ik dan de juiste drivers daarvoor kunnen downloaden?

Alvast bedankt voor het lezen van het lange verhaal, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

We praten verder nadat je dit progje hebt gedownload en geinstalleerd.
(5e van boven, Home edition = gratis)

Met dit progje kun je je hele computer "zien", hardwarematig en softwarematig.

btw, installeer DirectX eens (opnieuw).

Laatst bewerkt:
Zo je hebt geen idee hoe blij ik ben :)

Door dat programma kwam ik achter het merk / type en er stond een link bij bij 'vereiste software' of iets dergelijks, daar heen gegaan en goede drivers gedownload en geinstalllerd, voila: geluid werkt weer. Binnen 10 minuten!

Muchos gracias!!!

16.26 heb je je probleem gepost en om 17.08 was het opgelost (na 2 maanden van soebatten........)

Zegt het voort, zegt het voort, die Helpmij toch.......... ;) :D

en de grap is............... je hebt je eigen probleem opgelost................. !

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of hier nog op gereageerd wordt, maar ik heb hetzelfde probleem. Ik heb dat programmatje ook gedownload en directx, maar ik krijg nog steeds die foutmelding. Weet er iemand wat er dan aan de hand kan zijn? Hoe weet ik welke drivers ik moet downloaden?

Hartelijk bedankt,

Florian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan