Bad DirectSound driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

555Martijn

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Hallo, en bedankt voor het lezen.
Sinds gisteren doet mijn geluid het niet meer, ik was normaal me ding aan het doen, en de dag daarna deed mijn geluid het niet meer.

Als ik een mp3-tje afspeel in Winamp krijg ik de volgende foutcoden:
Code:
Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 80004005

Ik heb dus als eersten de error code ge-googled, en kreeg iets over Windows Live Messenger, en volgens hun moest je een bestandje verwijderen, nouja ik wist wel dat dat het niet was, maar toch geprobeerd.

Weer ge-googled op specifiekere termen en kreeg de volgende uitkomsten

- Sound test
- Select another device
- Reinstall de drivers

Bij soundtest kreeg ik dus de volgende foutcoden:
Code:
DirectSound test results: Failure at step 3 (DirectSoundCreate): HRESULT = 0x80004005 (Generic failure)

Dus ben ik nu bij stap 2, maar ik ben niet helemaal zeker welke drivers, en wat en hoe.
Mijn vraag is dus,

Select another device, uhh, wat?

of :p

Welke drivers moet ik reinstallen, en hoe kom ik er achter welk dat is?

Je hebt niets veranderd qua instellingen of andere dingen ermee gedaan waardoor je deze melding zou kunnen krijgen? Als dat het geval is dan denk ik dat je even nieuwe drivers moet downloaden.

Stap 1. Je gaat naar je geluidsinstellingen
Stap 2. Check welke geluidskaart je hebt
Stap 3. Ga naar de website van je geluidskaart en download daar de nieuwe drivers
Stap 4. Installeer de nieuwe drivers en draai dan vervolgens een plaatje

Krijg je dan weer diezelfde melding dan is de kans aanwezig dat je geluidskaart overleden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan