Bad pool caller/probleem videokaart of driver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sutton

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Sinds gisteren heeft de laptop van mijn zoon het volgende probleem.
Tijdens het spelen van een spel(SOF2) ging het beeld op zwart en bleef de pc hangen(hoorde geluid repeteren)
Na opnieuw opstarten kwam er even een blauw scherm met bovenaan een melding van bad pool caller en onderaan iets van crash dump,ik heb het maar even gezien dus kon niet alles lezen.

omdat ik het vermoeden had dat het met de video kaart te maken had heb ik in veilige modus opgestart,video kaart installatie ongedaan gemaakt en opnieuw opgestart.
De pc start dan gewoon op en ik kom op mijn bureau-blad en de pc begint automatisch de beelddriver te installeren.
Het lijkt net of alles dan weer werkt maar als ik dan het spel SOF2 opstart krijg ik een foutmelding dat er geen open GL beeldkaart aanwezig is.

Als ik dan de pc opnieuw opstart krijg ik dezelfde foutmeldingen weer terug,blauw scherm enz

Zou de beeldkaart overleden zijn of is het een driver probleem?
Voor de zekerheid heb ik in veilige modus al ccleaner gedraaid maar dat heeft ook niet geholpen.

Het gaat om een acer laptop met nvidea go7300 beeldkaart en win vista 32bit.

Grote kans dat het een driver probleem is. Wat ik als eerste zou proberen:

- download de nieuwste relevante drivers
- Stel de videokaart in om standaard vga drivers te gebruiken
- start opnieuw op
- Windows zal nu klagen om betere drivers te installeren. Hier annuleren. niet automatisch laten zoeken of verbeteren
- de nieuwe drivers installeren
- opnieuw opstarten

Op deze manier ben je iets zekerder van het feit dat een onderdeel dat mogelijk problemen veroorzaakt niet in gebruik is tijdens het installeren.

helaas

Ik heb een poging gedaan,maar zonder resultaat.
Bij microsoft kwam ik nog de tip tegen dat het bad pool caller ofwel blauw scherm probleem opgelost zou zijn met SP1 voor vista dus die heb ik ook geinstalleerd en daarna de nieuwe beelddriver maar geen resultaat.

Ik krijg de pc wel opgestart als ik eerst de driver verwijder en gewoon standaard vga kies, na de installatie en opnieuw opstarten krijg ik eerst verticale strepen over het scherm en daarna weer dezelfde fout.

Vreemd, maar je kan helaas nooit uitsluiten dat het toch de hardware is. Je kunt nog proberen een oudere driver te installeren. Maar die vertikale strepen die je noemt is niet een normaal symptoom dat ik ken van "gewone" bad pool caller crashes.

einde oefening

Ik had me er al bij neergelegd dat het de videokaart zou zijn maar om alles uit te sluiten toch nog even met drivers e.d proberen.

Helaas,bij een laptop is een defecte videokaart dan ook gelijk einde oefening,op zoek naar iets anders dus.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan