Bad sectors.

• Onderwerp starter Onderwerp starter tron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tron

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Ik heb hier een gloednieuwe schijf Maxtor 60/7200/133 die ik in een systeem wil inbouwen.

Echter na het partioneren en formatteren (NTFS, 2 partities van 30 GB) wordt de setup van Win XP afgesloten met de mededeling dat de schijf een aantal bad sectors bevat. :confused:

Ik heb de partities weer verwijderd en opnieuw aangemaakt met een andere Win Xp cd rom maar wat ik ook probeer de bad sectors blijven bestaan.

Is dit een fabrieksfout of is hier softwarematig nog iets aan te doen?

Mvg.

Bad sectors

Ik heb inmiddels zonder overdrijving meer dan 100 pc's in elkaar geschroeft maar ik heb nog nooit een (oude of nieuwe) schijf met bad sectors onder mijn hoede gehad. :confused:

Aangezien ik dus geen ervaring heb met Bad sectors stel ik me zelf de volgende vraag....

Is dit een hardware probleem?

Zo ja dan zal ik het advies van jou onmiddelijk opvolgen.

Het is nu laat maar ik zal Powermax in ieder geval morgen uitproberen.

Wordt vervolgd.

Mvg.

Een gloednieuwe hdd die nu al bad sectors bevat kun je het beste omruilen. Het betreft een hardware probleem.

Misschien kun je het met een low level format wegrkijgen, maar meestal komen de bad sectors dan vanzelf weer terug.

Een fabrieksfout bij een schijf van Maxtor is goed mogelijk. Heb dit zelf ook twee maal gehad.

Groeten,

ik zou hem gewoon omruilen
de kans wordt alleen maar groter dat je later nog meer bad sectors krijgt.
het betreft hoogstwaarschijnlijk dan een fabricagefout bij maxtor.
je hebt toch wel garantie?

Re: Bad sectors

Geplaatst door tron
Ik heb inmiddels zonder overdrijving meer dan 100 pc's in elkaar geschroeft maar ik heb nog nooit een (oude of nieuwe) schijf met bad sectors onder mijn hoede gehad. :confused:

Aangezien ik dus geen ervaring heb met Bad sectors stel ik me zelf de volgende vraag....

Is dit een hardware probleem?

Zo ja dan zal ik het advies van jou onmiddelijk opvolgen.

Het is nu laat maar ik zal Powermax in ieder geval morgen uitproberen.

Wordt vervolgd.

Mvg.

Tis een hardwarematig probleem. De heads raken of hebben het oppervlak geraakt. Met powermax kun je de drive testen . Altijd leerzaam om eens uit te proberen. In jou geval dus terugbrengen, maxtor geeft zelf 3 jaar garantie op de harde schijf. Hier waar ik woon neem je dan contact op met maxtor zelf . Geen id hoe je dat in nederland doet waarschijnlijk terugbrengen naar waar je hem gekocht hebt.

succes

Bad sectors

Ok bedankt allemaal, het lijkt me idd. beter dat de schijf gewoon terug breng.

Ik weet nu in ieder geval dat het een hardware probleem is. :confused:

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan