Bad sectors

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moh@med

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hoi,

In een laptop met een HD van 80 gb heb ik sinds donderdagavond HDD Regenerator draaien. Hij heeft tot nu toe zo'n 2000 bad sectors gerepareerd en hij heeft pas 43 gb gehad. De meeste bad sectors begonnen rond de 43 gb.

Stel ik maak een partitie van 40 gb en ik installeer hier WinXP op, heb ik dan de eerste (goede) 43 gb van de schijf te pakken? Of kan het net zo goed zijn dat de partitie een gedeelte van de schijf pakt waar de bad sectors nog zitten?

Goedemorgen,

Waarom laat je HDD Regenerator niet gewoon door draaien tot hij klaar is stel dat hij sommige niet kan repareren dan blijf je daar last van houden.

Modag

De laptop is niet van mij, en wil het zsm teruggeven aan de eigenaar...

Hoi,

Je zal de eigenaar niet blij maken als je hem zo terug geeft blijft naar mijn inziens de hd dan niet goed functioneren.

Modag

Ik ben daarom ook aan het overwegen om de eigenaar te adviseren een nieuwe HD aan te schaffen, maar het is een studentje en die zeggen dat ze weinig geld hebben tegenwoordig :p
Als iemand antwoord kan geven op mijn eerste bericht dan hoor ik het graag...

Hoi,

Sorry maar ik verwacht eigenlijk dat het niet gaat werken maar je kan het toch proberen je kan altijd weer terug.

Modag

Ik ga met Modag mee en adviseer je HDD Regenerator gewoon zijn werk te laten doen. je hebt dan meer kans dat de schijf nog even te gebruiken is. Om antwoord te geven op jou eerste vraag, ben ook bang dat het niet goed zal gaan werken.

Met dit tempo zal HDD Regenerator pas over een paar jaar klaar zijn (zonder te overdrijven), want de afgelopen 24 uur is de applicatie maar een paar 1000 sectoren verder gekomen en we weten hoeveel sectoren een HD heeft... dat loopt in de miljoenen of meer zelfs...

Hoi,

Ja , je zal wat geduld moeten hebben maar misschien is de hd wel zo slecht dat je misschien toch een nieuwe hd moet adviseren. Weet niet of het een sata hd is maar anders is dit misschien een optie.

Modag

Klopt dat het zolang duurt en is ook afhankelijk van de schijf grote. Hier heeft een 120GB schijf er bijna twee dagen en nachten over gedaan. Er werden iets van 100 badsectors gevonden en gerepareerd. Deze schijf heb ik nog steeds in gebruik.

@ Modag
Thanx voor de link, maar ik denk dat het bij deze laptop om een IDE schijf gaat... zal het wel eerst checken...

@crash
Ja, bij 100 bad sectors is het nog te doen... ik heb er nu al duizenden en weet niet waar het gaat eindigen...

Bedankt voor jullie reacties

Hoi,

Niks te danken en we lezen misschien wel wat het geworden is.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan