badge foto's "info" meegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijnbosma

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Berichten
189
Hallo,

Ik heb een hele zooi negatieven in bezit gekregen en ben deze dmv een negatieven scanner. Helaas zit er geen volgorde in, ik sorteer ze nu op transportbedrijf en wil graag alle foto's in de verschillende mappen een extra "info" meegegeven namelijk in welke ordner het negatief zit zodat ik niet alle mappen door hoef te spitten.

Ik kwam halverwege de klus pas op dit idee en het gaat om 20.000 negatieven ongeveer.

Ik weet niet of dit het goede sub forum is om dit te plaatsen maar ik moet de vraag toch ergens kwijt.

Als iemand een andere of betere oplossing heeft mag dat ook, de optie om elke ordner in een aparte map te doen op de pc heb ik al laten varen omdat je dan het overzicht kwijt bent.

Alvast bedankt en groeten Merijn
 
In principe zou je dat in exif op kunnen slaan in het bestand zelf. Dat is echter niet eenvoudig uit te lezen. Kun je de ordner niet in de naam verwerken? Of eventueel een excel spreadsheet met de informatie?
 
Hey Wampier,

dat zou kunnen is het niet dat ik al 1000 foto's heb gedaan en het dus niet zie zitten die allemaal handmatig de naam te gaan veranderen.

bij de eigenschappen van een afbeelding kun je ja samenvatting met info invoeren. Het zou makkelijk zijn als ik dit van alle afbeeldingen ( die dus in 200 verschillende mappen staan) in één keer kan doen.

Alvast een fijn weekend en evt een goede carnaval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan