BAG-data gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Op site's moet je vaak inloggen met een postcode en een huisnummer; vervolgens worden de overige gegevens (straat, woonplaats) vanzelf opgehaald. Ik zou dat ook graag in mijn database willen inbakken, o.a. om zo een eenduidige invoer te kunnen afdwingen wat betreft straatnamen. Is hiervoor een bestand beschikbaar voor Noord-Brabant wat binnen Access gebruikt kan worden? Ik dacht aan BAG (Basisregistraties Adressen en Gebouwen) van het kadaster, maar ik weet niet hoe hier aan te komen en dit bevat geheel Nederland, wat de database veel te log/traag zou maken vrees ik.

Een postcodetabel is nog wel te vinden (Google eens op postcode80) maar het bijhouden ervan is lastig. Als basis echter wel te gebruiken. Ik zou (doe ik zelf ook) de postcode database dan koppelen, en bij ongeregistreerde postcodes de gebeurtenis <Bij niet in lijst> gebruiken om het nieuwe adres aan de lijst toe te voegen. Dan werk je het bestand ook alleen bij met de adressen die voor jou van belang zijn. Kan het jou schelen dat er in Druten een wijk uit de grond wordt gestampt waar jij geen klanten hebt zitten? :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan