• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bak data vereenvoudigen: kwartierwaarden presentabel maken via gemiddelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenSt

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Ik wil een analyse uitvoeren op de kwartierwaarden van een aantal meters. Ik heb een bak data van 4 maanden om dit te doen. Het gewenste resultaat dat ik wil halen is dat ik een grafiek krijg van een gemiddelde van elk kwartier achter elkaar. om zo de piek te krijgen.
Ik dacht dat als volgt op te lossen
1. van kolom A alleen de tijdnotatie overnemen in kolom C
2. Vanaf kolom E een voorwaardelijke formule erachter plak bij elke kolom voor elk kwartier
3. In rij 2 alle voorwaardelijke waardes een gemiddelde berekenen
Het is wat omslachtig maar dat is wat ik kon bedenken met mijn Excel kennis :-)

In de bijlage een voorbeeld. Ik krijg Excel niet zover dat die in de cel alleen de tijd laat zien. De formule RECHTS werkt niet, kopieren en waarden plakken niet etc.
In de bijlage een voorbeeld van twee dagen. Wie kan mij helpen met bovenstaande oplossing of heeft een betere oplossingBekijk bijlage Kwartierwaarden voorbeeld.xlsx

Dat is grappig, nooit geweten dat /1 dit resultaat uitlokte. Het is echter niet de hele oplossing helaas. Want als ik 02-09 gaan doen dan herkent hij de tijd niet. De notatie met datum zit er nog achter, zie bestand. Ik moet dus alleen de tijd uit de cel zien te halen. Of kan ik op een andere manier dit doen?

Bijlagen

Thanx! Dat werkt!
Ik zou het nu willen maken zonder de weekenden. Ideeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan