Balk over hele pagina?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,

Ik heb de body van mijn website ingesteld op een bepaald aantal px, 960 geloof ik. Nu zou ik bovenaan de pagina toch nog graag een horizontale balk maken over de hele lengte van mijn pagina, dus lopende voorbij de door mij ingestelde body width (tot in het oneindige). Is dit mogelijk? :)

Maak gebruik van procenten, 100% benut de hele breedte van je body. wat ik zou doen is binnen je body een container div zetten ,en deze de breedte van 960px geven.

Dank voor je antwoord. Maar ik wil dus juist breder gaan dan de body. Dus dat de display een balk helemaal van links naar rechts toont.

Hoi Aloneal,
Als je het zonder wrapper wilt doen, kan je de html een smal background-image met de nodige hoogte geven dat je met repeat-x tot in het linker-oneindige en rechter-oneindige laat doorlopen:
Code:
html {
    background: url(images/topstrook.png) repeat-x;
    }
body {
    width: 980px;
    margin: 0 auto;
    }
Als de html aan de zijkanten en de body erbinnen (= de paginabreedte) een verschillende background-kleur moeten krijgen waar de topstrook niet zit, dan moet de body ook bovenin de topstrook krijgen; die wordt er dan naadloos overheen geplakt. Anders zou de body-kleur de topstrook van de html overrulen.
Code:
html {
    background: #C0FFFF url(images/topstrook.png) repeat-x;
    }
body {
    width: 980px;
    margin: 0 auto;
    background: #FFFFC0 url(images/topstrook.png) repeat-x;
    }
Zoiets?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de moeite weer CSS Hunter. Ik waardeer je antwoorden en tips telkens.

Mijn idee was om in een grijze balk bovenaan de site alle social media te plaatsen en wat eigen functies voor de site. Op die manier zouden die functies meer geintegreerd lijken met het systeem dan met mijn website. Omdat die social media alle kleuren heeft vind ik ze in dit geval storend voor de sfeer van mijn site, maar ik wil de voordelen ervan ook niet missen. Dat was mijn achterliggende gedachte.

Inmiddels na een middag & halve avond zwoegen heb ik gekozen voor een wat dikkere balk en dan binnen de body settings. Op deze manier oogt het ook wel goed vind ik zelf. Misschien nog wel beter. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan