bandbreedte afknijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

caveman

Meubilair
Lid geworden
18 aug 2001
Misschien een inkopper, maar ik zoek een manier om m'n bandbreedte kunstmatig af te knijpen naar modemsnelheid om m'n sites te kunnen testen op laadsnelheid.

Geplaatst door caveman
Misschien een inkopper, maar ik zoek een manier om m'n bandbreedte kunstmatig af te knijpen naar modemsnelheid om m'n sites te kunnen testen op laadsnelheid.

Ik dacht dat je in Dreamweaver je site kon testen bij verschillende snelheden en browsers. Maar dat weet ik niet zeker.

Ja dat kan in DW rechtsonder aan in het werkscherm staat een tijd en die kan je instellen op een of andere manier ik keek net al ff bij mij in DW maar die doet het niet goed moet hem eerst weer installeren op de juiste manier !!

Beetje te commercieel, toch bedankt.

Iemand iets goedkopers?

Ze lijken idd niet veel concurrentie te hebben; ik ga eens wat vage kennissen lastigvallen, mits ze een modem hebben. :D

ik weet niet welk prog je gebruikt, maar elke editor heeft wel een document-weight en document-dependencies functie aan boord.

elke 5kb is een seconde downloaden voor een modemmer.

heb je dus een stukje tekst met wat tags; dat is meestal 5kb. Dan nog een of twee plaatjes en wat lay-out grut en je zit zo aan de 40-50kb..

Dat is echt de bovengrens; een modemmer wacht dan al 10 seconden op je site.

oh ja.. overigens bestaan er ook online tooltjes die eea voor je checken...
ik gebruik meestal deze :
http://www.serversup.net/loadcheck.html

Laatst bewerkt:
Dank je, Teacher, dat is een nuttige link. Ik zit, zelfs met de minimale 'graphics' toch zo rond de 40k met de opmerking dat ik een header/footer pagina gebruik in combinatie met php, die uit de cache geladen wordt na een 1e keer downloaden. Dat reduceert het weer met 15k voor vervolgpagina's.

In de tabel op de site in de resultaten staat nog de laadtijd voor 14.4k modems. Worden die nog wel gebruikt?

alleen bij hele hele oude machines (lees: neen)

28k is, vooral in de USA, nog een veelgebruikte verbinding, maar om daar nu rekening mee te gaan houden...

10 seconden is de max; zeker voor de "eerste keer" bezoeken. Kijk of je eea nog wat kan inkrimpen.

t.

De plaatjes e.d. zijn wel functioneel en veel kleiner gaat niet, ik heb meer kb's aan tekst dan plaatjes. Sommige pagina's zijn 30 kb aan tekst, dat kan ik nog splitsen naar meerdere pagina's, maar lijkt me niet echt handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan