bandbreedte delen in netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Kun je in een netwerk doormiddel van een prog de bandbreedte instellen voor ieder pc die er op is aangesloten.

hoezo mag je vader niet zo veel downlaoden van jouw computer

er zijn wel progrjes voor je krijgt dan enkelt een waarschieuwing volgens mij
ik heb er zelf nooi onder zoek naar gedaan
bij mij is in het netwerk onbeperkte gb's en daar gaan er ook wat over heen
en internet is 100 gb dus niet selcht

groeten aart

Dat zou ik ook wel eens willen weten, ik heb namelijk wel een router. Hoe kan ik dat dan instellen?

Ik probeer erachter te komen hoe het komt dat mijn snelheid zo vreselijk schommelt.
Zo ben ik aan het downloaden met 750Kb/sec en zo zit ik op 50Kb/sec
Dit kan niet goed zijn en nu zit ik dus te denken dat dit misschien wel aan het netwerk ligt.
Maar misschien ook wel aan de kabels.

Het modem staat in de meterkast met de splitter [dus dicht bij het ISRA punt] en vandaar gaat er een UTP kabel [cat5] naar zolder naar een 3com switch en vandaar gaat het weer naar andere pc's toe,dat moet zo omdat ik geen kabels meer kan trekken vanuit de meterkast.

Progjes die dat regelen werken alleen als de internet toegang via een server geregeld wordt. Vanaf de server kan dit progje de limieten instellen (netlimiter is zo'n prog). Ik heb nog nooit gezien dat dit direct op een router te regelen is.

Okee,bedankt voor de reacties.
ben er nog steeds niet achter waarom het downloaden zo vverschillend is maar ik blijf het testen en onderzoeken.

Met een Draytek Vigor 2900 router kan je 4 stuks V-lan's aanmaken en de bandbreedte per V-lan regelen.

Het is wel geen proggie, maar het werkt wel perfect kan ik uit eigen korte ervaring zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan