Bandbreete instellen draadloos netwerk KPN Experia Box H220N

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Ricky NL

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Hallo, daar beste helpmijers,

Ik had eens een vraagje : Ik deel mijn internet met mijn buurman, woon op kamers, maar elke keer als hij op internet gaat dan kan ik bijna niks meer... Is er een manier hoe ik dit kan instellen? Zonder een andere router ofzo? Heeft iemand daar ervaring mee??

Greetzz BoBo

Laatst bewerkt door een moderator:
De eenvoudigste manier om dat op te lossen is denk ik om afspraken te maken met betrekking tot de bandbreedte die je hebt. Meet je snelheid met Speedtest.net en deel dat door 2, en stel vervolgens op zijn computer en op jouw computer een snelheidsbegrenzer in voor zowel de upload als de downloadsnelheid. Programma's hiervoor zijn bijvoorbeeld Netlimiter, of het gratis Netbalancer. Met Netlimiter kan je alle upload en downloadverkeer in één keer begrenzen, of per programma. Met Netbalancer kan dat alleen per programma, en met de gratis variant maximaal 5 programma's. In deze situatie zou op beide PC's Netlimiter installeren dan ook de eenvoudigste oplossing zijn. Als de buurman echter 1 specifiek programma gebruikt om te downloaden (torrent, nieuwsgroepen, DC++ of wat anders), dan kan je gewoon Netbalancer gebruiken. Stel de upload en download grens op de helft van je totale snelheid, en je bent klaar. Wel zo eerlijk ook.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie,

Het enige probleem is, dat hij met zijn Iphone de wifi betreed en niet met een pc. Had ik er even bij moeten zeggen haha :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan