Bandsite

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn band een eigen site gemaakt: www.blue-stream.nl

Ik ben alleen zelf nog niet zo tevreden over de layout.
Ik zat te denken aan een i-frame om zo te zorgen dat het linker menu niet steeds geladen hoeft te worden. Maar hoe kan ik dat op een makkelijke manier doen als ik de pagina al heb gemaakt?
Ook vind ik de achtergrond wel fel. En is de letterkleur wel leesbaar genoeg op die achtergrond?

Hebben jullie ideeën over wat ik allemaal nog kan verbeteren?

Alvast bedankt,

Geert

BTW ik gebruik nu Microsoft Frontpage, is er trouwens een editor waarmee ik mooiere websites kan maken?

Laatst bewerkt:
Beste Geert,

Hij wat domme opmerkingen. :D

Je website is waarschijnlijk niet gemaakt voor een 16:9 scherm. De achtergrond herhaalt zich.
Ten tweede vind ik de achtergrond wel mooi, echter wel erg druk. mogelijk kan je hem een beetje vervagen. (smeken verschillen, maar dat is mijn mening).

Een programma waarmee je makkelijk een mooie site kunt maken, moet je eens kijken naar Studio webdesign van Easy Computing. Niet duur, wel gebruikersvriendelijk en redelijk veel mogelijkheden.

Groetjes Bert Pooters

Bedankt voor je opmerking.

Je website is waarschijnlijk niet gemaakt voor een 16:9 scherm. De achtergrond herhaalt zich.

Ik heb met opzet zo ingesteld dat de achtergrond herhaald wordt. Het was namelijk zo dat anders er een blauw vlak onder de achtergrond zat.
Door de achtergrond te herhalen wordt dit vlak vervangen door achtergrond.

Weet jij dan een andere manier om te zorgen dat de achtergrond even groot is als het computerscherm?

Hoi,
Ik probeerde de tekst te lezen ( wit ) op een drukke blauwe achtergrond.
Helaas na vijf woorden ben ik gestopt.
Dit is niet te lezen.
Ja en ik heb een bril......
Ik zou eerst de leesbaarheid veranderen.

Bedankt voor je opmerking.

Ik heb met opzet zo ingesteld dat de achtergrond herhaald wordt. Het was namelijk zo dat anders er een blauw vlak onder de achtergrond zat.
Door de achtergrond te herhalen wordt dit vlak vervangen door achtergrond.

Weet jij dan een andere manier om te zorgen dat de achtergrond even groot is als het computerscherm?

hmmm.....
Mogelijk een plaatje maken in Photoshop of zoiets dergelijks en dat van links naar rechts laten vervagen.Dan wel een breedte geven van 2000 pixels oid.
Dan ziet alles er iets vloerender uit en zal de achtergrond pas worden herhaald na 2000 pixels. En dat valt weer buiten de meeste schermgroottes

hmmm.....
Mogelijk een plaatje maken in Photoshop of zoiets dergelijks en dat van links naar rechts laten vervagen.Dan wel een breedte geven van 2000 pixels oid.
Dan ziet alles er iets vloerender uit en zal de achtergrond pas worden herhaald na 2000 pixels. En dat valt weer buiten de meeste schermgroottes

Goed idee! :thumb: Ik zal het eens proberen...

Tja, wat zal ik zeggen.
Het is een beetje een rommeltje van diverse stijlen door elkaar heen. Ik vind de achtergrond bijzonder storend en zie liever een egale achtergrond.....
Verder opent je gastenboek niet goed in mijn Firefox.
Al met al oogt het geheel rommelig en slordig helaas.
Probeer er wat meer lijn in te krijgen.

Tja, wat zal ik zeggen.
Het is een beetje een rommeltje van diverse stijlen door elkaar heen. Ik vind de achtergrond bijzonder storend en zie liever een egale achtergrond.....
Verder opent je gastenboek niet goed in mijn Firefox.
Al met al oogt het geheel rommelig en slordig helaas.
Probeer er wat meer lijn in te krijgen.

Heb je niet een voorstel hoe ik er meer lijn in kan krijgen?

Zo, ik heb de achtergrond verbeterd. Kijk maar:
www.blue-stream.nl

Wat moet ik nu nog verbeteren?

Ziet er al een heel stuk beter uit. In alk geval is hij veel beter leesbaar en je bent de herhaling van de achtergrond kwijt.
Heb je dat via mijn Photoshop tip gedaan?

Als je nog specifieke vragen heb lees ik het hier wel weer.:D

Ik moet natuurlijk ook nog het gastenboek verbeteren...

Nu staat er zo'n gratis ding van guestbook4you.be (niet echt professioneel)

Weten jullie een betere dienst of kan ik het best zelf een gastenboek in elkaar flanzen?

Alvast bedankt,

Geert

BTW de bezoekersteller op mijn website gaat wel erg snel. Weet er iemand hoe ik een unieke bezoekers teller kan maken? Eentje die dus telt hoeveel verschillende IP-nummers mijn site hebben bezocht.

Sja, wat zegt een leraar op school daarvan?
Eigenlijk heb je een 4 op je eindexamen, maar de rest van je antwoorden waren goed. Je bent geslaagd......

Klik eens op die link, en zie je fouten.

Sja, wat zegt een leraar op school daarvan?
Eigenlijk heb je een 4 op je eindexamen, maar de rest van je antwoorden waren goed. Je bent geslaagd......

Klik eens op die link, en zie je fouten.

Ik heb gekeken maar ik kan er toch niet veel uithalen.
Er zitten dus fouten in mijn HTML, maar tóch wordt de pagina goed weergegeven?!?

Ik heb trouwens ook http://www.microsoft.com/en/us/default.aspx ingevoerd op die website.
Resultaat: 359 Errors, 31 warning(s)

Bij http://www.microsoft.nl:
Resultaat: 465 Errors, 24 warning(s)

Kunnen ze bij Microsoft dus geen websites bouwen? Of hoe zit dat nou?

Als je op de juiste versie van je programmeertaal checked, gaat dat normaal wel goed.
En dat is lastig, want je doctype entbreekt.

Laatst bewerkt:
Maar zou Frontpage dat eigenlijk niet vanzelf moeten doen?

Wat kan ik nu nog allemaal verbeteren aan mijn website?
(op de fouten van de validator na, want die vind ik toch eigenlijk niet zo belangrijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan