Bandwidth webserver compleet vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo,

Ik zit met een groot probleem als het gaat om het bereiken van een website die ik beheer. Het probleem zit in de Bandwidth van de website die na 2week al helemaal aan z'n max zit. Ik snap ook niet dat de status door telt, aangezien hij z'n max bereikt heeft.

Bandwidth (GB)
Maandelijks: 1.9531
Gebruikt: 2.4216

Als ik ga zoeken naar de details van de bandwidth dan kom ik uit op dit:
11.png

Ik snap niet dat de Apache zo hoog is.

Ik heb zitten zoeken waar het aan kan liggen, maar heb niks kunnen vinden.

Ik heb wel gevonden dat er elke minuut een fout melding wordt opgeslagen:
12.jpg

Wie kan mij met de oplossing komen en de MB's terug dringen..
Alvast bedankt!

bekijk eerst eens je probleem met je rsa server (bekijk je ssl certificaat) als dit telkens een error wegschijft in een log kan dit inderdaad hier aan liggen

Dankje voor de snelle reactie

Kan je mij vertellen waar ik dit kan vinden? Welke stappen enzo?
Bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
2GB volume is natuurlijk ook niks. Heb je toevallig 1 of meer filmpjes of muziekbestanden op de website staan?

Klopt, deze server is van mijn stage, ik beheer deze website. De server hebben ze vanaf 2001, toen was 2 GB blijkbaar nog veel. Ik heb geen grote bestanden op de server.

Kijk maar naar de totale MB's:
13.png

Verplaatst van PHP naar Hosting

Bandbreedte heeft natuurlijk helemaal niks te maken met schijfgebruik.
Blijkbaar trekt de website een boel verkeer, daarom stijgt de meter van bandbreedte.

Je screenshots geven aan dat je DirectAdmin hebt, pak de statistieken van Webalizer er eens bij. Daar kun je als het goed is bestanden met veel verkeer uit achterhalen.

Dankje. Kan je mij vertellen waar ik precies naar moet kijken? Ik ben er nooit bewust in verdiept in deze grafieken en statussen.
Ik heb een screenshot gemaakt van afgelopen paar maanden:

14.png

Alvast bedankt.

Klik op 1 van de maanden. Dan krijg je de details te zien.

Dataverbruik heeft wel degelijk met bestandsgrootte te maken. Als er bijv. Een filmpje staat en dit wordt steeds bekeken dan gaat de limiet er zo door heen

Daar heb je gelijk in, laten we dus zeggen: de combinatie van hoe groot een bestand is en hoe vaak het opgevraagd wordt ;)

Het onderdeel waar je het verbruik terug kunt vinden in Webalizer is onder het kopje "Top 10 of x Total URLs By KBytes"

Bedankt en ik zit een beetje te zoeken wat de grootste bestanden zijn.

Het grootste bestand is en afbeeldingen met een KB van 84847

Top 10:
# .... Hits ............................. KBytes ........................... URL
1. .... 276 ......... 0.26% ......... 84847 ......... 5.73% ......... Afbeelding (.png)
2. .... 287 ......... 0.27% ......... 81107 ......... 5.48% ......... Afbeelding (.png)
3. .... 287 ......... 0.27% ......... 75810 ......... 5.12% ......... Afbeelding (.png)
4. .... 297 ......... 0.28% ......... 65873 ......... 4.45% ......... Afbeelding (.png)
5. .... 289 ......... 0.27% ......... 63857 ......... 4.31% ......... Afbeelding (.png)
6. .... 11432 ..... 10.79% ........ 62812 ......... 4.24% ......... nieuws.php
7. .... 278 ......... 0.26% ......... 57868 ......... 3.91% ......... Afbeelding (.png)
8. .... 295 ......... 0.28% ......... 50961 ......... 3.44% ......... Afbeelding (.png)
9. .... 273 ......... 0.26% ......... 49049 ......... 3.31% ......... Afbeelding (.png)
10. .. 282 ......... 0.27% ......... 47776 ......... 3.23% ......... Afbeelding (.png)

========

Hoe kan ik het probleem oplossen aangezien de afbeeldingen, zover ik weet, niet abnormaal groot zijn?

zo te zien wordt nieuws.php nogal vaak opgevraagd en dat tikt lekker aan bij 62kb van die pagina alleen al. Probeer eens te kijken wie die pagina steeds opvraagt. Kan iemand van buiten zijn die je pagina in bijv. een iframe weergeeft of een handige medestudent die een app heeft gemaakt, of......

zo te zien wordt nieuws.php nogal vaak opgevraagd en dat tikt lekker aan bij 62kb van die pagina alleen al. Probeer eens te kijken wie die pagina steeds opvraagt. Kan iemand van buiten zijn die je pagina in bijv. een iframe weergeeft of een handige medestudent die een app heeft gemaakt, of......

Ik heb even gezocht maar niks gevonden. Waar kan ik die optie vinden?

Bedankt en ik zit een beetje te zoeken wat de grootste bestanden zijn.

Het grootste bestand is en afbeeldingen met een KB van 84847

# .... Hits ............................. KBytes ........................... URL
1. .... 276 ......... 0.26% ......... 84847 ......... 5.73% ......... Afbeelding (.png)
========

Hoe kan ik het probleem oplossen aangezien de afbeeldingen, zover ik weet, niet abnormaal groot zijn?

Als je even omrekent naar MB (82.85 megabytes) zul je denk ik weten dat je maar 25x deze afbeelding hoeft te laten om je bandbreedte er doorheen te jagen. M.a.w. deze afbeeldingen zijn belachelijk groot. Je moet nooit een afbeelding op je server hebben groter dan 1mb. Niet eens om de bandbreedte, maar om de snelheid. Je moet je voorstellen dat je op je mobiel een snelheid krijgt van 5Mb p/s. Dus een snelheid van 0.8 MB p/s. Het duurt dus 100 seconden om 1 afbeelding te laden. Niemand gaat 1.5 minuut wachten op een afbeelding.

Ik raadt je aan om de afbeeldingen gigantisch te gaan verkleinen.

Groetjes Sentmen.

Als je even omrekent naar MB (82.85 megabytes) zul je denk ik weten dat je maar 25x deze afbeelding hoeft te laten om je bandbreedte er doorheen te jagen. M.a.w. deze afbeeldingen zijn belachelijk groot. Je moet nooit een afbeelding op je server hebben groter dan 1mb. Niet eens om de bandbreedte, maar om de snelheid. Je moet je voorstellen dat je op je mobiel een snelheid krijgt van 5Mb p/s. Dus een snelheid van 0.8 MB p/s. Het duurt dus 100 seconden om 1 afbeelding te laden. Niemand gaat 1.5 minuut wachten op een afbeelding.

Ik raadt je aan om de afbeeldingen gigantisch te gaan verkleinen.

Groetjes Sentmen.

Ik heb nu de 10 afbeeldingen voor de slideshow verkleint. Kan je mij laten weten of dit voldoende is?

slideshow_cllzwolle_helpmij.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan