Banknummer,Bic en Ibannummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter Allis

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Een vertrouwde persoon,wil via mijn banknummer,onkosten vergoedingen doorgeven.
De gegevens:bank,Bic en Ibannummer wordt gevraagd via e-mail door te geven.
In hoe vere is dit veilig ,zelf als ik de gegevens persoonlijk geef gaat die persoon ze toch in zijn PC opslagen,wat mij logisch lijkt!
Ze gecodeerd doorgeven lijkt mij ook niet haalbaar!
Doen of niet doen?

:rolleyes:

Niet doen.

Ik begrijp niet dat je al deze gegevens moet geven.
Moet er op jouw rekening geld gestort worden dan is het bankrekeningnummer meer dan genoeg.
Gaan er via jou rekeningnummer betalingen plaats vinden voor een ander.......fout krijg je na de tijd altijd een menigsverschil.

Zeker niet doen. Het veiligste is, dat hij een bankcheque op naam, naar u stuurt. Dan heeft hij enkel je adres en naam nodig.

Wat is wijsheid,,, iban nummer hebben ze wel nodig als ze van het buitenland naar nederland willen storten.
Dus dit is meer een storting vanuit het buitenland.

gr. Marcel

Sorry of vanuit Nederland of waar dan ook naar Belgie..

gr. Marcel

Geplaatst door 1marcel
Wat is wijsheid,,, iban nummer hebben ze wel nodig als ze van het buitenland naar nederland willen storten.
Dus dit is meer een storting vanuit het buitenland.

gr. Marcel

Als het een overschrijving betreft ben ik zeker akkoord. Maar een gekruiste bankcheque, op naam, daar heb je toch geen iban nr. nodig. Of ben ik nu weer verkeerd.

zover ik lees,, ging het niet over een cheque,, wel over de info van bank,, iban nr. etc..
Deze heb je wel nodig om een overschrijving te doen,, en dan alleen als het vanuit een ander land komt als de ontvanger.

gr. Marcel

Geplaatst door 1marcel
zover ik lees,, ging het niet over een cheque,, wel over de info van bank,, iban nr. etc..
Deze heb je wel nodig om een overschrijving te doen,, en dan alleen als het vanuit een ander land komt als de ontvanger.

gr. Marcel
Hmm, we spraken eigelijk over een veilige manier, maar blijkbaar niet nodig.Kijk op onderstaande site.
Als je de iban nr. en bic. hebt kan je gratis,vanuit het buitenland een storting maken. Anders kan het ook, maar dan is het betalen.

http://www.servaisknaven.nl/shop/shop.htm

Laatst bewerkt:
Met de gegevens die van jou gevraagd worden kan men alleen geld naar jou rekening overmaken, niet eraf halen, ik zie hier geen enkel bezwaar in, zelfs als deze gegevens in andere handen zouden vallen kan men alleen maar geld bijschrijven op je rekening en dat is toch altijd welkom ;)

Niet veel is veilig tegewoordig.. Ik ging ervanuit dat Peter Allis de vraag zo heeft gesteld , of het veilig is of om de iban nr. van je bank en bic nr. door te geven aan die persoon die hem wat wil doneren ( overschrijven).

Doorgeven van je persoonlijke bank Iban nr. is niet onveilig het is puur een vertificatie nummer van de Bank waar je bij zit. Deze kan je op internet zelf opzoeken welke nummers bij jouw bank behoren.

Opgeven van je rek, nr. is dit veilig¿ we vullen het wel in op formulieren ,,, waarom niet via email, zodat een persoon eindelijk iets wil storten op jouw rek¿

IBAN SERVICE

Om het Europees betalingsverkeer beter te stroomlijnen hebben de Europese banken op internationaal niveau besloten een IBAN-nummer en een BIC-adres in te voeren.
Het International Bank Account Number (IBAN) is een standaard voor het bankrekeningnummer voor grensoverschrijdende Europese betalingen. Het BIC-adres is een standaard van de bank waar u bankiert, in dit geval Fortis Bank.
Voor een efficiëntere betaling is het belangrijk dat u op uw facturen aan buitenlandse afnemers uw IBAN-nummer en het volledige BIC-adres van Fortis Bank vermeld.

voorbeeld gaat nu over een fortis bank,, maar geld voor alle banken.

gr. Marcel

Geplaatst door maestro12
Met de gegevens die van jou gevraagd worden kan men alleen geld naar jou rekening overmaken, niet eraf halen, ik zie hier geen enkel bezwaar in, zelfs als deze gegevens in andere handen zouden vallen kan men alleen maar geld bijschrijven op je rekening en dat is toch altijd welkom ;)

Dat is inderdaad zo :) Ik was even in vewarring gebracht door het rekening nr. Als dit in verkeerde handen komt, kan er ook nog wat gebeuren. Maar inderdaad, wat is tegenwoordig nog veilig.

Er gebeuren genoeg vreemde zaken, betreffende rekening nr, creditcards etc. Er zijn genoeg slimme koppen die banken kunnen overmeesteren. Helaas weer genoeg berichten hierover via de krant over master / visa cards houders.

Mijn eigen persoonlijke vreemde onveilige betaling , was ooit in Frankrijk middels je eigen pinpas een betaling doen zonder je pincode in te voeren.

Dus verlies je een pincode pas, waarvan je denkt dat die beveiligd is¿ door je pincode¿ dus niet.

De betaling die ik daar toen hebt gedaan is ook netjes van mijn rekening afgeschreven.

En dan te geloven dat je in land van afgeven pas niet zonder pincode kan betalen op opnemen.
Veilig in eigen land.. niet buiten de grenzen.

raar maar waar..
gr. Marcel

hallo.na het lezen van jullie reacties ben ik toch wel een beetje gerustgesteld.ik heb een tijdje geleden iemand in vertrouwen genomen na een lange duur van contact.deze persoon had graag hier in belgie een eigen bedrijf gestart en vroeg mij om al de gegevens om die te kunnen helpen van het overbrengen van een som.dus heeft die mijn banknummer"iban"bic.ik weet nog altijd niet zeker of ik nu heel safe ben alleen dat het meer dan waarschijnelijk is dat die enkel kan geld op mijn rekening plaatsen en niet afhalen" hopelijk is het niet nodig om dit of die persoon in twijfel te trekken en kan ik op mij bijde oren slapen"

men kan alleen maar storten op jouw rekening.
maar waarom schop je dit topic na 1,5 jaar omhoog.
je had beter even een eigen vraag kunnen maken.

deze krijgt nu een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan