• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bankplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,

Bestandje in bijlage openen en dan dit lezen:

Al naargelang dat er in de gele zone een van de bovenstaande afkortingen (in het grijs) zich daarin bevind moeten de bedragen die in kolom J staan afgetrokken worden van de waarden die zich eventueel al in de orangje zone bevinden op het tabblad "Confirmatie".
Dus stel dat er in kolom I1 "Octa CBC" staat en in J1 een bedrag van 100.000, dan moet er -100.000komen te staan in cel B16 van het tabblad "Confirmatie".
Stel dat er in kolom I2 "Becq.Fortis" staat en in J1 een bedrag van 50000, dan moet er
-50000komen te staan in cel B20 van het tabblad "Confirmatie".
Dus in de cellen I1 tot I3 kan een van de grijze afkortingen komen te staan met in kolom
J dan een bedrag.
En stel dat er in cel B20 al een bedrag stond dat er door andere code al is gekomen, moet het verschil gemaakt worden. Staat er in cel B20 nog niets dan mag er -50000 komen te staan. (de code van het originele bestand dat bedragen in de orangje zone van het tabblad "confirmatie" doet komen heb ik er niet bijgezet omdat deze ook niet echt nodig is)

Hoe kan ik dit in VBA mogelijk maken.

Groeten,
Mark

Bijlagen

Je schrijft:

" I1 "Octa CBC" staat en in J1 een bedrag van 100.000, dan moet er -100.000".
en ook:
" I2 "Becq.Fortis" staat en in J1 een bedrag van 50000, dan moet er -50000".

dus bij het invullen van een "code" in I1, I2 of I3 moet altijd het bedrag van J1 worden afgetrokken???
Wat doe je dan met de bedragen van J2 en J3? Dit is mij niet duidelijk.

wat jij wilt zal waarschijnlijk wel kunnen met een hulpkolom (3 cellen) en de vert.zoeken functie. Maar dat kan ik pas zeker zeggen als ik begrijp wat je precies wilt.

Laatst bewerkt:
Code:
Je schrijft:

" I1 "Octa CBC" staat en in J1 een bedrag van 100.000, dan moet er -100.000".
en ook:
" I2 "Becq.Fortis" staat en in J1 een bedrag van 50000, dan moet er -50000".

dus bij het invullen van een "code" in I1, I2 of I3 moet altijd het bedrag van J1 worden afgetrokken??? 
Wat doe je dan met de bedragen van J2 en J3? Dit is mij niet duidelijk.

wat jij wilt zal waarschijnlijk wel kunnen met een hulpkolom (3 cellen) en de vert.zoeken functie. Maar dat kan ik pas zeker zeggen als ik begrijp wat je precies wilt.

Neen geen bedrag aftrekken van J1. Het bedrag dat vermeld staat in J1 moet als een negatief bedrag verschijnen in het tabblad "Confirmatie" in een van de cellen die in het orangje staat aangeduid.
Dus steld dat je in tabbald "Planning" in kolom I1 "Octa CBC" zet en in de kolom J1 een bedrag van 100.000, moet dit bedrag in het tabblad "Confirmatie" komen als een negatief bedrag dus -100.000 in cel B16. B16 omdat daarnaast in kolom C Octa CBC staat.

Ik zou het graag in VBA hebben, dus niet met formules.

Groeten,
Mark

Beste,

Omdat ik graag meer in VBA wil leren van hier op het forum en omdat het in realiteit om twee verschillende bestanden gaat. Nu heb ik een klein voorbeeld gegeven waarbij ik tabblad Planning eigenlijk een bestand is op mijn harde schijf en Confirmatie een ander.

Kan dit gewoon werken met formules?

Groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan