barcoda scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

fonville

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
is het mogenlijk om met javascript een barcode te scannen met een webcam en dan uitslag in een alert weergeven

Als je even leest bij de tekst. Er staat:

"Het is mogelijk om het met een webcam te doen, wat al bij verschillende apps werkt.
Maar het is niet met 100% succes, het werkt af en toe."

Dus ja het zou kunnen, maar dan moet het wel echt scherp en goed beeld wezen.
En je moet weten hoe je het kan toepassen in die script.
It uses canvas to read the pixels from an image, and prints out the UPC code that the barcode represents. Since JavaScript doesn’t normally have access to the webcam, its practical use is rather limited. However, there are some places where this could be useful - such as in a PhoneGap application, and eventually we may have an API for accessing the webcam in desktop browsers.

ik weet niet hoe je dit moet toepassen. zijn er misschien kant en klaren scripts

Wat bedoel je daarmee? een kant-en-klare script in de vorm van een app?

jij stuurde een script maar hoe moet je een webcam app daar bij toepassen

Dan moet je verstand hebben van javascript, maar als je een webcam app hebt. Dan moet je de
javascript zo aanpassen dat je er echt verstand van moet hebben. In welke code is die app dan gebouwd?

Ja, als je de script van de API in een app (wat ik ervan begrijp) toepast, waardoor de camera gaat functioneren.
Moet je het door laten wijzen naar de barcode script.
Ik neem aan hoe je dat moet doen?

Wat er staat is dat, als je het script zou verwerken in een Adroid/iOs app, je gebruik zou kunnen maken van de webcam API van de telefoon. Op het moment dat dat geschreven werd had de browser nog geen toegang tot de webcam. Tegenwoordig hebben sommige browsers dat wel, maar alleen Opera, Chrome en Firefox (nee, ook IE10 niet). Hier staat daar meer over, ook hoe je een screenshot moet maken. Voor de andere browsers zou je, denk ik, flash kunnen gebruiken maar hoe dat moet zou ik niet weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan