barcode etiketten in Word met oplopende nummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterderks

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2011
Ik wil in een (Word of evt. Excel) bestand barcodes op etiketten printen. Deze barcodes bevatten nummers die oplopend moeten zijn. Het is dus de bedoeling dat wanneer in het eerste etiket de waarde wordt gewijzigd alle andere etiketten óók mee veranderen.
In het bijgevoegde bestand zijn de waardes op de etiketten allemaal handmatig aangepast. Da's veel werk en het zou handig zijn wanneer dat automatisch kan. Het is wel belangrijk dat de nummers tussen twee ** zijn geplaatst, anders kunnen ze niet worden gescand. In het voorbeeld is IDAutomationHC39M het gebruikte barcode-font. De etiketten zijn formaat 48.3 x 25.4 mm., 44 stuks op één A4.
Weet iemand een oplossing?

Bijlagen

De makkelijkste optie is om de nummers in Excel te zetten en met Afdruk samenvoegen het etikettenvel te vullen. Hoef je helemaal niks te knutselen. En in Excel kun je nummers simpel genereren met een eenvoudige formule.

Bedankt voor je reactie. Dat heb ik geprobeerd maar dan krijg ik problemen met de **.
Als ik die in Excel erbij zet dan herkent die het niet meer als een getalwaarde en dan werkt dus de formule niet.
En die ** zijn noodzakelijk voor de scanbaarheid van de barcode.

Je kunt volgens mij altijd de "*" toevoegen in de formule zelf of eventueel in een aparte kolom. Dat moet niet het probleem zijn.

Code:
="*" + tekst(a1+1) + "*"

Maar veel makkelijker is natuurlijk om de extra tekens in het samenvoegdocument te plaatsen. Niets houdt je tegen om tekst te combineren met een samenvoegveld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan