Barcode generen

Status
Niet open voor verdere reacties.

harolda1980

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Ik zit even met een probleem of eerder de vraag hoe los je dit logisch het beste op.

Ik ben bezig een database aan bouwen waarop het magazijn draait hierin staan alle producten die binnenkomen.

Via de applicatie in VBA kan ik met een barcode scanner de barcode lezen van het product. Daarnaast kan ik deze ook weer printen. Nu is mijn vraag wat is handig voor het aan maken van barcodes.

Doe je dit via de database of je applicatie. aangezien ik in de database Auto increment gebruik om een record id aan te maken. En de vraag is dan met wat voor code maak je een unieke code binnen een bepaalde serie aan?

Deze code heb ik draaien alleen heb ik nog steeds het gevaar van een dubbele code! Iemand nog een beter idee?

het liefst zou ik het nummer willen generenen en dan zonder database controle willen gebruiken! Anders raak ik verzeild in diverse moeilijke controle methoden vrees ik!

Code:
Function Random(Lowerbound As Long, Upperbound As Long)
Randomize
Random = Int(Rnd * Upperbound) + Lowerbound
End Function

... ... aangezien ik in de database Auto increment gebruik om een record id aan te maken. En de vraag is dan met wat voor code maak je een unieke code binnen een bepaalde serie aan?

Moeilijk te beantwoorden aangezien we praktisch niets weten van de volledige applicatie maar zoals je zelf zegt, een recordId is toch een uniek iets.
Dus daar heb je toch je unieke code???

Ik zal proberen uit te leggen! Het is een applicatie voor een magazijn van een horecabedrijf waarin het magazijn inventaris binnenkomt, opgeslagen word, gerepareerd word, of opgeslagen als reservering voor een project!

Barcodes zijn de codes om producten te identificeren en om op alle formulieren een snelle verwerking mogelijk te maken! Op inventaris stukken is het aanwezig als sticker!

De recordid is een uniek oplopend nummer. Alleen begint hij bij 1 en groeit door. Kortom niet echt een code met altijd de zelfde lengte aan cijfers. Om zo weer eenheid binnen je barcodes te generenen.

Ik ga de volgende barcodes gebruiken:
Inventaris
Transport
Reparatie
Reservering
Project

Dit zijn straks onderdelen die ik een code serie wil geven.

Heb je zo een beter beeld van het geheel?

Klopt al is een code 93 / 28 of code 128 een geschiktere barcode is, gaat het niet om een wikipedia site. Maar om het genereren van een unieke code vanuit de applicatie welk binnen een bepaald aantal cijfers zich bevindt en ten alle tijden uniek is.

Volgens mij is het volgende een goed alternatief.

1 Aanmaken barcode
2 Tijdelijke registratie maken in BarcodeTemp(tabel)
> Deze tabel laat geen dubbele waarden toe. Bij foutmelding is het nummer bezet
3 Controle in inventaristabel op aanwezigheid nr
> komt deze niet voor dan Inventaris toevoegen met barcode, record uit
BarcodeTemp verwijderen.
> komt deze wel voor foutmelding nieuwe barcode aanmaken en proces opnieuw
doorlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan