• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

barcode genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pschmidt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Wie kan en wil mij helpen met het volgende

Ik moet een paar duizend barcodes maken en deze vervolgens importeren in indesign.
Allemaal wel te doen door eerst de barcodes met een programma te genereren en dan een koppeling te maken met gebruik van Excel.
Nu weet ik dat er een optie is om een barcodenummer om te zetten naar de juiste tekst zodat je deze vervolgens met een code 128 font kan maken

Een voorbeeld van een dergelijke code is: GRW/334/ALLFORYOU/5204
De laatste nummers lopen op van bv 5201 t/m 5301
Ik heb 8 kolommen nodig
1e: het nummer in "normale"tekst
2e: de code uit de eerste omgezet naar de juiste barcode instructie/tekst voor een barcode 128
3e soortgelijk aan 1
4e: als 2
etc. tot 8 kolommen

Het zou mij zo ontzettend veel tijd schelen
Ik hoor graag

pschmidt

Laatst bewerkt:
Ik ben inderdaad op zoek naar een formule die voor mij de code verrijkt zodat hij met een 128 font juist wordt weergegeven
Hierbij ook een voorbeeld van
- een lijst met 1250 barcodes
- de lijst die ik nodig zou hebben waarbij kolom 2,4,6 en 8 dus de verrijkte tekst zou moeten zijn
Is dit een formule te vatten?Bekijk bijlage voorbeeld barcode.xlsx

Ik kan misschien vanavond even kijken. Zolang je de codetabel constant houdt is de formule wel te doen

Daar zou je mij wel een heel groot plezier mee doen
Dit is de 5e keer dat dit voorbij komt en het zou mij uren schelen
Die code is altijd hetzelfde van opbouw
Alleen is uiteraard de inhoud variabel, zowel in cijfers als tekst

Uit de oude doos, ooit lang geleden gemaakt voor een ander forum.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Opgelost?

Beste allemaal

Bedankt voor de aangedragen tips en oplossingen
Ik ga er mee aan de slag en ga kijken of mijn probleem er mee opgelost kan worden
Wellicht kom ik nog terug met een vervolgvraag maar voorlopig sluit ik dit even af

De funktie van @Alpha iets anders:

Code:
Function F_Code128B(c00)
   For j = 1 To Len(c00)
      y = y + j * (Asc(Mid(c00, j, 1)) - 32)
   Next

F_Code128B = Chr(204) & c00 & Chr((y + 1) Mod 103 + 100 + 68 * ((y + 1) Mod 103 < 95)) & Chr(206)
End Function

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan