• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Barcode in cel in Excel sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

manado

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Berichten
32
Beste mede knutselaars,
Ik weet er is al het nodige over gezegd maar ik krijg het niet compleet en voor elkaar.
Wat heb ik?
Microsoft Office Proffesional Plus 2010 - Excel
Excel bestand met de nodige producten - gegevens zoals naam, inkoopprijs, verkoopprijs, enz. enz.
Een barcode scanner.
Nu moet er voor het importeren naar een programma overal de (oorspronkelijke) barcode bij komen.
Wat ik nu wilde doen, ik heb vooraan 1 kolom toegevoegd waar de barcodes in moeten komen.
Nu wil ik d.m.v. de scanner in de cel van kolom 1 de barcode inscannen, dat schijnt eigenlijk (bijna) altijd de EAN 13 code te zijn.
Welke add-in moet ik hebben (meerdere geprobeerd maar werkt niet of laten niets zien), en war haal ik die?
Hoe voeg ik deze toe aan vooral Excel?
En welke instellingen moet ik aanpassen?
Deze barcodes met naam en prijzen heb ik al vanuit mijn vorige POS programma geexporteerd, dat crashte steeds.:evil:
 
Laatst bewerkt:
google "ean13 font" en vind http://www.fontpalace.com/font-details/EAN-13/
download het font en installeer het (in de map fonts kopieeren werkt niet het moet geinstalleerd)
het font heet "ean-13" in excel

formule voor ean13-codering
in cel B2 plakken en bevestigen met CTRL+SHIFT+ENTER (matrix-formule)
Code:
=A2&(10-REST(SOM((2*(REST(RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2)));2)=REST(LENGTE(A2);2))+1)*(CODE(DEEL(A2;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2)));1))-48));10))
 

Bijlagen

  • helpmij manado barcode ean13.xls
    18,5 KB · Weergaven: 2.543
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan