• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Barcode inlezen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gdhondt

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Berichten
31
Beste,

Ik zou barcodes van mijn producten wensen in te scannen in een excel lijst. Nu als ik de code inscan met mijn Datalogic Gryphon, krijg ik bvb volgende gegevens in mijn cel :

'à'àé&!§èà(é" ; daar kan ik dus niet verder mee, als ik deze tracht in andere font te plaatsen zoals EAN-13 lukt dit niet want dan krijg ik zoiets :à,àé§àé

Hoe lost ik dit op, heb ik een macro of zoiets nodig ? ZO ja hoe zou deze er moeten uitzien ?

Badankt alvast voor de hulp
 
Ik heb uw vraag verplaatst van helpmijdagen naar hier omdat u dan een betere kans heeft een antwoord te krijgen en omdat de helpmijdagen zijn voor wat die titel al zegt :)
 
Wat kan je eventueel instellen op je scanner? Wat voor type barcodes scan je? De genoemde EAN-13?

EAN-13 hoort namelijk alleen cijfers te genereren uit je scanner
 
Heb country code kunnen aanpassen, nu scant hij : 4040218670523

Ik weet niet welk type barcode dit is, is hier een manier dit te achterhalen, in welke font dien ik dit getal te plaatsen ?

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan