• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Barcode lezen met tablet zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankell87

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Hallo,

Ik heb een Excel bestand gebouwd waar ik een stukje voorraad beheer mee doe. Nu moet ik of de artikel nummers handmatig ingeven of met een hand scanner de barcode lezen.

Is het ook mogelijk de barcode met de camera van de Windows tablet te lezen en deze in een bepaalde cel te laden zetten? Graag zou ik wel in het Excel bestand blijven en niet gaan switchen tussen programma's.

Dit zal typefouten schelen met handmatig ingeven of die losse rot scanner overbodig maken.

Bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
Wat is het verschil in het het proces tussen het het lezen van een barcode dmv een een handscanner en het lezen dmv een camera van een windows tablet? Beetje halfbakken vraag en wat het met Excel te maken heeft mag je ook wel even uitleggen.

Nou ja zeg, reageer je altijd zo?

Verschil is dat in de tablet een camera zit. Wanneer je deze gebruikt heb je geen los apparaat nodig. Dit moet je wel gebruiken wanneer je Excel op een pc gebruikt.

Ik dacht dat er misschien een knappe kop zou kunnen zijn die door een knop toe te voegen in het bestand de camera kan aanzetten en zodra die een code heeft gelezen deze in de cel zou zetten.

Maar goed, als je het antwoord niet weet, reageer dan niet alsjeblieft of vraag normaal om verduidelijking als je de vraag niet snapt.

Ga in je Windowsstore op je tablet zoeken naar een scanner.
B.v. Cool Barcode Scanner is er een voor een Windowstablet die doet wat jij vraagt.

Dat zal 1,2,3 niet op Android of iOS gaan werken.

Mogelijke alternatieven:
1 van de vele apps gebruiken en de gescande codes exporteren als .csv, welke je weer kunt inleze in Excel
een USB/Bluetooth barcode scanner kopen die compatibel is met je tablet. Die kun je namelijk dan wel als inputdevice rechtstreeks in Excel gebruiken.

Ik gebruik mijn telefoon voor zo'n beetje alles, maar barcodes vind ik toch een drama. Zelfs als je enkel maar af en toe een code wilt scannen. De verwerkingstijd van de camera's is toch echt veel te laag. Even een nummer overschrijven is in verreweg de meeste gevallen sneller.

Nou ja zeg, reageer je altijd zo?
Vaak wel...

Als je de additionele info gelijk in jouw OP had gezet, had ik er niet om hoeven vragen. Verder geef je geen enkele informatie over:
-Welke tablet je gebruikt;
-Welk type barcode je wilt lezen;
-Hoe het in Excel komt;
-Over welke programma's je het hebt.

Dus een halfbakken vraag.:d

Vaak wel...

Als je de additionele info gelijk in jouw OP had gezet, had ik er niet om hoeven vragen. Verder geef je geen enkele informatie over:
-Welke tablet je gebruikt;
-Welk type barcode je wilt lezen;
-Hoe het in Excel komt;
-Over welke programma's je het hebt.

Dus een halfbakken vraag.:d

Kun jij niet beter antwoord gaan geven op vragen waar je wel wat zinnigs op kan zeggen? Misschien dat je dan werkelijk wat kan toevoegen

VenA wil je juist wel helpen.
Maar hij vraagt op een normale manier om meer informatie.
Geef jij hem die niet dan zal hij ook geen antwoord meer geven.

Ok, nou de manier van vragen kwam niet echt normaal over.
Ik ben niet zo'n oude rot in het vak met de ervaring die jullie misschien hebben. Misschien dat het daarom ontbrak aan sommige informatie die je nodig hebt om en goed antwoord te kunnen geven.

Om te reageren op zijn laatste vragen:
-Type tablet, heb ik aangegeven, een Windows tablet HP Elite x21011 om precies te zijn.
-Type barcode, moet ik maandag even nakijken op mijn werk.
-Hoe het in Excel komt, dat is juist mijn vraag! Hoe krijg ik dit in Excel zonder het Excel bestand te moeten sluiten of over te gaan naar een ander programma?
- welk programma, zie vorige antwoord.

Mijn vraag wat anders geformuleerd:
Is er een knop in het Excel bestand te maken die de camera aanzet waarmee een barcode kan worden gelezen en ingevoerd in een bepaalde cel. Waarna de camera weer wordt gesloten.

Ik denk dat het niet kan, want een camera van een tablet maakt dan een foto van een barcode.

Excel kan een foto van een barcode niet omzetten naar een echte barcode.

Ik weet dus niet wat je precies wilt met een fotootje in excel

Nee dat wil ik ook niet, ik wil de barcode hebben. Deze code/cijferreeks wil ik dan graag in een cel hebben staan. Vanwaaruit ik er verder mee kan werken. Ik heb in het bestand alle achterliggende data van de artikelen. Deze wil ik dan laten oproepen. Dit werkt altemaal prima, enige probleem is nu dat ik handmatig die code moet ingeven wat fout gevoelig is en ik wil het systeem mobiel kunnen gebruiken, dus het magazijn mee in kunnen lopen. En handscanner is dan niet praktisch.

Lezen is en blijft een kunst ook voor mij. Waarom reageer je overigens niet op de andere reacties?

Dat je de gegevens in Excel wilt hebben is wel duidelijk. Maar dat is niet het programma waar het over gaat. Bij jouw huidige scanner is ongetwijfeld wat software meegeleverd die kan communiceren met Excel. Zoiets heb je dan ook nodig voor de niet eerder gespecificeerde tablet. Windows tablet bestaat al zo'n 15 jaar en tussen toen en nu is er nogal wat verandert.
Hopelijk helpen de linkjes van alphamax je verder en anders succes met de speurtocht.

Hoi alphamax, bedankt voor je reactie! Deze komen idd aardig overeen met mijn vraag. Komende week ga ik er weer mee aan de slag en zal dan kijken of het me lukt. Fijn dat iemand hulp bied ipv commentaar levert.

@ FrankGierman
Fijn dat iemand hulp bied ipv commentaar levert
Lees eerst al de postjes, anders lees dit stukje van mijn handtekening vooraleer je nog iets post.
It's hard to win an argument with a smart person, but it's damn near impossible to win an argument with a stupid person.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan