• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Barcode naar Tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

R3MCO

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Berichten
3
Ik heb een vraagje en wellicht dat een van de excel guru's alhier daar iets op weet.

de situatie:
Ik heb een excel sheet met daarin een aantal kolommen met gegevens (serienummers) en een klantcode. Voor elke klant hebben wij namelijk een klantcode (barcode) gemaakt zodat wij dit makkelijk kunnen scannen.

In een ander excell sheet heb ik alle klantcodes staan met daarachter in tekst welke klant het nu precies is.

Kan ik op de een of andere manier in sheet 1 een macro oid. loslaten die kijkt naar de klantcode, deze opzoekt in sheet 2 en de platte tekst terugkopieert naar sheet 1.

:shocked: Tja, ik hoop dat dit een beetje duidelijk is....

groetjes

Remco

**edit**
Heb een bijlage (voorbeeldje) erbij gezet die wellicht het iets makkelijker te begrijpen maakt.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    3,8 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Zoiets kan met de VERT.ZOEKEN functie.

Als je die nog niet kende, dan vind je op het forum hier ongetwijfeld massa's voorbeelden met een zoekopdracht.

Wigi
 
thanks, ik zal eens even gaan zoeken :thumb:

**edit**
wuha! thanks mannen, heb een werkende functie.
Heb alleen nog 1 vraagje:

Ik heb nu handmatig de functie:
=VERT.ZOEKEN($E$2;[locations.xls]plaats!$A$2:$B$6453;2) aangemaakt.

Nu zou ik voor elke regel (dit kan oplopen tot 200 per dag) deze functie handmatig aan moeten maken/passen.
Kan ik niet op 1 of andere manier deze finctie zo instellen dat hij bij ($E$2; de 2 automatisch vervangt door de regel waar hij opstaat. vb: als ik deze functie kopieer naar regel 165 dat hij automatisch kijkt naar E165.
 
Laatst bewerkt:
Hi Remco,

Haal de dollartekens weg bij $E$2. Moet dus worden E2, zodoende zal heb je geen absolute verwijzing meer.

Joske.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan