Barcode scanner aansluiten op de pc? HOE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

knallie

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Berichten
37
Hallo,
Ik heb een Barcode scanner gekocht,
Nu zit hier een PS/2 Aansluiting op voor aan de computer,
Je weet wel zon Toetsenboard aansluiting voor de pc.

Ik heb nu een Keyboardwedge aansluiting aan deze barcode scanner.
Hoe moet ik deze nu aansluiten aan mijn pc?

Ik heb een vergelijkbare kabel aan mijn barcode scanner zitten:
09.jpg

Alleen in plaats van die INTERNET aansluiting heb ik een PS2 aansluiting (toetsenboard aansluiting) hoe moet ik die nou aansluiten aan mijn pc.

Ik heb alleen die kabel dus, en kan hem niet zonder een ander hulpmiddel aansluiten,
Is er iemand die misschien weet hoe ik hem toch kan aansluiten met behulp van ...?

bedankt hiervoor dan, Gr Kevin.
 
Zo te zien zijn het een mannetje en een vrouwtje. Zou het zo kunnen zijn dat je de kabel van je keyboard in de scanner-kabel steekt en de andere plug in de keyboard aansluiting van de pc?

Welke scanner (type - model), is er geen handleiding bij?
 
Beste Solaris,

Ik heb er geen boekjes of beschrijvingen bij.
'Het is zon Barcode pen' het enige wat er op staat is:

Btl50 *Dit staat op de pen zelf*

*Dit staat op de kabel op een sticker*
VSXXX-HD
SN:9D10802913
REV C01
ADC (508)287 - 5558

*Dit staat ook op de kabel op een sticker*
COMPLIES WITH
FCC PART 15
FCC ID: A09-VSXXX-HD
DBP 243/91

Ik kan de kabel van mijn Keyboard niet in die kabel doen. de keyboard aansluiting heeft 6 pinnetjes en de kabel van de scanner heeft er 5 en is ook veel groter!
Dus een PS2 aansluiting past er niet in is te klein en heeft een pinnetje teveel.
 
In dat geval denk ik dat er een speciaal kaartje bij hoort waar de kabel in past. Ook zou er software bij moeten zijn.. maar dat is eventueel wel op internet te vinden hoop ik.

Ja ik ken het type wel maar als je geen vendor / fabrikant kent wordt het lastig zoeken naar tech gegevens en software.
Je hebt hem dus niet nieuw of zelfs maar compleet gekregen?

Heb je er misschien een foto van?
 
Laatst bewerkt:
Hier heb ik een afbeelding van marktplaats deze heb ik gekocht.
1297167938-890.png

Indien nodig zal ik meerdere afbeeldingen uploaden.
dan moet ik eerst ff foto's maken.

[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/08/1297169618-040.jpg[/smallimg]
Deze aansluiting zit aan mijn scanner die dikke kop. die kan ik niet aansluiten,
Iemand enig idéé hoe die dikke kop heet op de foto? misschien dat ik daar een switch of iets voor kan kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enig zoeken brengt me tot de conclusie dat je kennelijk niet het volledige ding hebt gekregen. Vraag eens na bij de verkoper, hij heeft het toch eens werkend gehad? Kan hij jou ook vertellen wat je moet doen.
Verder: de dikke plug lijkt op een 5polige din-stekker. Die werden heel vroeger gebruikt in de audio maar ook om het keyboard te verbinden met de computer.
Dan lijkt de laatste foto op een verloopkabel van die din-keyboard stekker naar de modernere variant.
Verder vond ik nog dat pen scanners kennelijk met het seriële RS232 protocol werken. Dat zou die dikke 5polige stekker aan de scanner ook kunnen verklaren.

Past die dikke stekker in de dikke van het verloop?
En past er een stekker van je keyboard in, en de andere past die dan in je pc, zodat je de scanner tussen je keyboard en je pc aansluit?
 
Hallo,
Ik heb toevallig zon dikke verloop plug gevonden en die aan mijn toetsenboard gekoppeld.
Nu werkt de hele instalatie. ik wil je erg bedanken voor de hulp.
Ik weet nu dus dat ik een extra 5polige din-stekker moet aanschaffen die had ik gevonden in een bak.
Gr Kevin.
 
Dat is mooi!
En graag gedaan. Veel plezier ermee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan