• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Barcode (streepjes) in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

manado

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Beste mede knutselaars,

Ik ben bezig om een programmatje te maken waar ik gegevens van producten of apparaten in op kan slaan.
Nu hebben de meeste een (streepjes) barcode, hoe krijg ik die in excel en dan ook in/uit gelezen met een barcode scanner?

B.v.d. manado

welk barcode type? representeren van de barcode kan met een zogenaamd barcode font. er zijn echter vele verschillende type barcodes en ze zijn niet allemaal even eenvoudig neer te zetten

In dat geval kun je relatief eenvoudig een EAN-13 font pakken.

eventueel samen met een simpele functie kun je de getallen van de reeks dan makkelijk encoden voor gebruik.

Bedankt voor je hulp, is deze font ergens (gratis) te downloaden, ik kom namelijk alleen 3 en 9 tegen, of zoek ik verkeerd?

M.vr.gr.
manado

met een google zoek op "bar code font ean 13" zie ik er zo 10 ;)

Hoe goed ze allemaal zijn qua encoding en gebruik durf ik zo niet te zeggen. Ik heb persoonlijk meer ervaring met code39 en 128

Degene die ik vond waren generatoren of moest je registreren.
Ga nog wel een keer zoeken, in ieder geval alvast bedankt.

Gr. manado

inderdaad, was op een aantal fora aan het terug zoeken maar kon in mijn oude berichten ook deze niet terug vinden.
Ben er toen der tijd mee gestopt omdat het maar niet ging zoals ik wilde en wou het weer eens oppakken.
Bedankt ga er weer mee verder.
Deze vraag had ik trouwens ook in een excel forum gesteld maar die bestaat niet meer jammer.

wil je zelf met barcodes werken maak dan gebruik van barcode lettertype 39. alle andere barcodes werken met een checksum. daarvoor heb je ekstra software nodig.
wil je bijv 12345 inscannen met barcode 39 dan zie de code er als volgt uit: *12345*
Het beste kun je cijfers inscannen. bij letters (bij namen) wordt de barcode al gauw te groot. Beste lettertype een veelvoud van 3
zelf gebruik ik ElfringBar39FreeHb.ttf barcode font Deze geeft namelijk ook de cijfers of letters in de barcode weer. lettertype grote 36.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan