barcodes

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Iemand een idee hoe ik in een word-document barcodes kan plaatsen (dus de streepjes, niet de cijfers EAN13) zodat de barcode-lezer die leest. Het lukt me wel om ze als plaatjes in te voegen maar de barcode-lezer heeft daar veel moeite mee (is niet duidelijk genoeg). Thnx, Geert.

Hoi Martijn,
Het verbaast me dat dat niet kan. Ik had me al wel suf gezocht en geen goede oplossing gevonden maar ik verwachtte toch dat er een font oid voor zou zijn. Ik ga kijken of ik de barcodes uit het door jou genoemde programma kan gebruiken.
Bedankt.
Geert.

Een korte zoektocht via onze vrienden van google laat mij zien dat er wel fonts te vinden zijn die gebruikt kunnen worden in Word. Het ligt er wel aan welke EAN-code je nodig hebt. Er zijn zelfs gratis (freeware) fonts te vinden.

Succes met googelen!!

Groet,
Mart

Maar die front's werken alleen voor Word 2003, en vaak zorgt een freeware toch voor een virusje, zo niet toch zorgt het voor een klein probleempje.

Je kunt ook contact opnemen met microsoft, of naar het microsoft forum. Je krijgt binnen 2uren antwoordt van Microsoft!

Maar, met het programma wat ik je heb verteld, kun je zelf een code kiezen, bijv: 28935156
En het programma maakt er een streepjescode/barcode van!

Succes!

Iemand een idee hoe ik in een word-document barcodes kan plaatsen (dus de streepjes, niet de cijfers EAN13) zodat de barcode-lezer die leest.
Geert,

Kom je verder met de installatie van het font KIX? Bijgaande afbeelding is een schermafdruk Word.

Bijlagen

• kix.jpg
    kix.jpg
    5,6 KB · Weergaven: 193
The Barcode Add-In for Microsoft Word on Windows easily generate barcodes in Microsoft Word. It allows the users to use Microsoft Word as a barcode generator and the generated barcode labels are easily readable by optical scanners.

heb je geen barcodefonts in je lettertypes staan?

vanuit excel genereer ik ook codes (begin en einde van de code een * toevoegen) die ik dan in word omzet naar een barcodefont. Werkt als een speer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan