Barebone laptops; wel of geen goed idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tythor Zeth

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Beste forumleden,

Ik ben van plan om een laptop van 800 tot 1000 euro aan te schaffen. Ik zie dat barebones erg voordelig zijn en ik vind het tevens fijn om zelf mijn hardware te kiezen, maar een vriend van mij wees mij op mogelijke nadelen. Hij zei dat ik er alleen maar problemen mee ga krijgen. Toen ik vroeg waarom, had hij het over te weinig schokdempers en dat de hardware niet goed op elkaar zou zijn afgesteld. Ik vraag mij af of dit wel echt klopt. Ik weet dat dit vast per bedrijf zal verschillen, maar hoe denken jullie over barebones?

Alvast bedankt voor de moeite!

dat is zeer zeker niet waar, als je een bijv. een msi, clevo of bto laptop koopt dan zijn die vaak degenlijker dan een kant en klare.
de hardware is opzich wel goed afgestemd maar dit ligt ook bij je zelf (als je een hele dikke videokaart op een celeron zet dan heb je bijv. alsnog een slecht systeem).

wat voor barebone zoek je? zelf afbouwen of build to order, zoals bij clevo en bto

Goed om te horen! Ik ben van plan om voor build to order te gaan. 14 - 15.6 inch lijkt me het fijnst. Ik wil graag de Intel 4710 / 4712MQ, omdat de alternatieven een stuk minder presteren en niet veel goedkoper zijn.
Ook wil ik graag een SSD. Als ik naar het aanbod kijk dan ziet de Samsung EVO 840 er het beste uit, maar helaas is 250 GB niet voldoende en is 500 GB te duur. Lastig... :(
Ook vraag ik me af of ik het zonder grafische kaart red? Kan je met Intel HD 4600 wel 720p of zelfs 1080p films kijken? Als ik kijk naar videobenchmark.net kijk dan komt de Intel HD 4600 ong. overeen met een GeForce GT 735M, dus het lijkt me van wel? Ik ga de laptop niet gebruiken voor gaming. Het lijkt me dan wel verstandig om niet voor een full HD scherm te gaan, toch?

Laatst bewerkt:
Mijn zoon heeft zijn XXODD uit 2009 nog steeds; geen super snelheid meer voor de laatste games maar met veel zaken komt ie nog verrassend goed mee.
Grootste nadeel: ... de prijs meestal.... :(
Zorg wel voor een goede leverancier obv reviews, je mag wel veel service verwachten vind ik bij zoiets...

Als je enkel hd film wilt kijken e.d dan is de onboard hd grafics ruim voldoende.

Verstandig is lastig, want is puur wat je zelf vind, ik zou voor films juist voor full hd gaan.

Je kunt een 250gb ssd nemen en dan ipv de dvd speler een tweede hdd.

Of je neemt een model met msata ssd en losse hdd

Thanks voor de tips en info!

Weten jullie of cpubenchmark.net een accurate benchmark is voor CPUs? Volgens die lijst is de i7-4510U minder goed dan de i5-4210M (score van 4344 tegenover 4021), terwijl ze beiden in april 2014 zijn gereleased en de i7 een stuk hogere prijs heeft, aldus Wikipedia.

Ze zullen allebij goed presteren, kijk nooit enkel naar prijs/benchmarks.

Ik zou voor de goedkopere gaan, heb je weer geld vrij voor je samsung 840 evo

Ik kon het toch niet laten om het budget wat op te schroeven :D, en kom nu op dit uit:

15.6 inch FULL HD IPS scherm
Intel Core i7-4712MQ
8 GB 1600 MHz
500 GB Samsung 840 EVO
Dual Band Wireless 2.4/5 GHz
= €1067
+ Windows 8.1 zelf kopen want 25 eu duurder bij BTO
= €1150

Wat vinden jullie ervan? Ik wil hem graag een dezer dagen gaan aanschaffen.
Echt zeker weten dat ik genoeg zal hebben aan de videokaart in de processor (Intel HD 4600)? Wel films bekijken op 1920x1080 scherm, niet gamen.
Het is toch voordelig om beide geheugenslots te gebruiken, dus 2x 4 GB?

Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan