barebone systemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

the hammer

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
hallo ik had een vraag over barbone systemen die redelijk goedkoop zijn.

werken deze systemen met windows?

kun je er gewoon een beedlscherm van een gewone pc op aansluiten?

zit hier alle dingen die je nodig hebt in gebouwd? (zoals moederbord, voeding proccesor enz..)

zijn deze systemen te vertrouwen?

moeten er nog hardware ingezet worden?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
- gewoon windows, moet je denk ik nog wel los kopen.
- moet nog hardware in, moederbord, cpu en voeding zit er dacht ik standaard in.

oke, wat bedoelt je met harware? welke harware moet ik er dan nog bij kopen?

met hardware word hier bedoeld:
Processor,
Geheugen,
Hardeschijf,
Videokaart als de onboard jou niet voldoet,
en waarschijnlijk nog een cd/dvd speler-brander

the hammer zei:
hallo ik had een vraag over barbone systemen die redelijk goedkoop zijn.

werken deze systemen met windows?

kun je er gewoon een beedlscherm van een gewone pc op aansluiten?

zit hier alle dingen die je nodig hebt in gebouwd? (zoals moederbord, voeding proccesor enz..)

zijn deze systemen te vertrouwen?

moeten er nog hardware ingezet worden?

alvast bedankt

Het hangt er maar vanaf in welke vorm je een barebone koopt. Ik heb een aangeklede Shuttle XPC anderhalf jaar geleden gekocht. Daar zat alles dus al in. Je kon kiezen voor een Intel of een AMD gebaseerde machine, diskette of card input, met of zonder WiFi, etc. maar verder zat er alles al in.

Deze Shuttle was een nieuwe versie met een 'Silent' fan en ik moet zeggen je hoort hem nauwelijks. Hangt wel onder het bureau en de achterzijde van het bureau is ook nog bekleed met molton om het nog aanwezige geluid te dempen.

Omdat deze versie klein is zijn er weinig uitbreidingsmogelijkheden. Er is ruimte voor twee kaarten en die ruimte heb ik nog steeds niet benut.

Kijk maar eens op
http://eu.shuttle.com/en/DesktopDefault.aspx/tabid-2/

Wat ik er aan veranderd heb is een LPT aansluiting naar buiten gebracht zodat ik mijn printer van een LPT aansluiting kon voorzien. Maar die printer is dan ook weer een oudje en verder zit er een seriele aansluiting op voor mijn modem en een USB aansluiting heeft een USB-Serial omzetter omdat ik nog een oude PDA heb die ook serieel gevoed moet worden.

Samengevat: je kunt hem kaal of met alles geïnstalleerd kopen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan