Bas tonen scheiden van andere tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even uit nieuwschierigheid. (Echt)
Heb je een link naar een laptop of zelfs !! mp3 speler met een appart Subwoofer output?
(Niet dat Jeffrey01 hier want aan heeft aangezien zijn speakerset geen appart subwoofer ingang heeft)

B.t.w. voor de gene welke dit allemaal mee leest. Ik probeer de zin en onzin over 5.1 en sub woofers duidelijk te krijgen.
Om te voorkomen dat men (echt) gaat geloven dat ze 5.1 of surround uit 2 kanalen (stereo) kunnen krijgen.
 
geen apparte subwoofer output, maar gaat over zelfde jack... eeh, en het gaat over een 2.1 en niet een 5.1 !!!!!
in iedergeval, als ik de jack van de 2.1 stereo, (zonder iets ertussen) aansluit op de laptop, heb ik een bas... nou ligt dat ook aan de subwoofer, want die versterkt door de bouw van de kast alleen de zwaardere tonen...

maar, is het probleem nu opgelost? daar gaat het toch om? :D

Kijk ff naar de eerste post:
Boksen: Logitech Z2300 (sub+2speakers)
 
Ah.
En welk stereo uitgang ondersteund dan geen 2.1?
En waarom zou een "Radio" dat wel doen en zijn laptop niet?
Elk stereo bron produceert twee kanalen (links en recht) en deze bavatten alle frequenties (lage en hoge tonen) welke in de muziek zit.
Zijn 2.1 set zorgt dat de twee kanalen over de twee kleine speakers wordt weergegeven en een filter (in zijn set) zorgt dat de grote speaker de lage tonen weergeeft.
Of het van een laptop, mp3 of radio komt.
Een equalizer kan zorgen dat de lage tonen (of welke dan ook) meer versterkt of afgezwakt wordt.
Dus om zijn probleem (meer bas want appart bas zit er niet in aagezien het al in de bron niet appart is) kan door middel van EQ (wellicht dat een appart versterken ook wat EQ zit) simpel op te lossen. En je hoeft geen kabels, extra versterkers en wat nog meer aan te sluiten.
Om op zijn vraag terug te komen. De lage tonen worden in zijn 2.1 set gescheiden. Dus Nee kun je anders niet scheiden. Wel kan hij met EQ de lage tonen extra versterken. (En nogmaal in de meeste software spelers zit wel een EQ)
 
Laatst bewerkt:
Ik had al uitgelegd dat "Radio" een stereo/surround set was. Daar zit dat systeem ingebouwd

Laten we dit stomme gediscussieer nu maar stoppen.

Ik wil je alleen nog aanvullen op jouw verhaal:
Een Sub-woofer is in een simpele stereo sets gewoon een box die beide +sen en die ene - binnen krijgt. (gewoon links EN rechts).
Wat is er dan subwoofer aan? De box is zo gebouwd dat die de lage tonen versterkt, en de hoge niet of nauwelijks. Dit komt omdat de box van binnen er niet hetzelfde uitziet als normale boxen. Ik weet niet precies hoe het zit, als je dat wilt weten moet je er een openmaken, maar een grote factor (en volgens mij de enige, maar weet niet zeker) is dat er binnenin staven (een soort stemvorken dus) in zitten die lage frequenties hebben. En dus alleen lage tonen versterken.

Ik begrijp dat mijn eerdere posts wat vaag zijn, maar laten we ophouden aangezien de vraag al op opgelost staat :D
 
Gezien het feit dat de vraag de statuts opgelost heeft.
Heeft het geen zin meer hier op te reageren.
Overigens loopt deze topic al 3 maanden. Hier gaat nu een slotje op.

Jackall
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan