basic programmeren in XP/W8

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Berichten
159
Heel lang geleden heb ik wat basic leren programmeren op een MSX (1 en 2) computer en daarna nog op een casio rekenmachine die ik nu nogsteeds heb. Mijn zoon probeert nu ook wat simpele dingetjes te programmeren op die rekenmachine maar dat is allemaal wat klein etc. Mijn vraag is, is er een mogelijkheid waardoor je op je XP of W8-desktop Basic kan draaien en dat het dan min of meer er weer uit gaat zien alsof je op een MSX-pc bezig bent. Bestaat zoiets ?
 
blueMSX is zeker een aanrader, heb ik zelf redelijk lang gebruikt om in BASIC te programmeren. Het werkt erg eenvoudig en snel en heeft tevens ondersteuning voor cartridgespelletjes, geluid, de verschillende 'screens' (misschien dat je daar al mee bekend bent), enz.
 
Bedankt, dit ga ik eens bekijken en uitproberen. Heel misschien vind ik nog wel ergens wat oude cartridges ("galaga"space shooter speelde ik veel).
 
:thumb: Ik heb inmiddels al al weer wat regels programma getikt op Blue msx. Moet nog even uitvinden hoe ik het aan de praat krijg maar dat zal ook wel lukken. Moet nu plotseling naar het buitenland maar ga hier zeker mee verder. Bedankt
 
Mooi! Veel plezier ermee :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan