BasicPhone instructie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
BasicPhone,
In verband met afnemend gezichtsvermogen heb ik een mobiele telefoon van het merk BasicPhone aangeschaft. Deze mobile telefoon heeft toetsen met grote cijfers en een scherm met grote letters. Het heeft beperkte functies, dus geen sms en geen laatste-nummer- geheugen. Voorgeprogrammeerde nummers beperkt zich tot 10 nummers in de kaart.

Ik wilde mijn oude sim-kaart gebruiken om het oude telefoonnummer te bewaren. Helaas herkent BasicPhone niet de bestaande telefoonnummers op de kaart. Je moet deze telefoonnummers eerst op een ander toestel verwijderen.
Daarna kun je twee wegen volgen om de voorgeprogrammeerde nummers in te brengen. De ene weg is door de nummers in te brengen met een ander toestel of de methode van BasicPhone volgen via internet. Op www.basicphone.nl is een scherm waar je na het intoetsen van de laatste 4 cijfers van het serienummer en de laatste 4 cijfers van het IMEI-nummer je toegang krijgt tot je eigen instelpagina. Nadat je naam en telefoonnummer van een bekende hebt ingetoetst geef je 'instellen' en wordt het telefoonnummer naar je BasicPhone gepiept. Dat gaat alleen goed als je de sim-code kent en je simcode niet 'uit' staat. In mijn oude kaart stond de sim-code uit en aangezien ik mijn oude toestel niet meer had kon ik de sim-code ook niet aan zetten. Het andere toestel liet mij eerst de code intoetsen voor ik het 'aan' kon zetten, en die code wist ik niet meer.
Er bleef mij toen niets anders over dan deze voorgeprogrammeerde nummers via een ander toestel in te brengen. D.w.z. de sim-kaart in het andere toestel zetten en de nummers aanbrengen en daarna de kaart terug zetten in de BasicPhone.

Problemen met de instructie
Voor het inloggen bij www.basicphone.nl moet je de 4 laatste cijfers van het serienummer intoetsen. Ongelukkigerwijs staan in het voorbeeld in de instructie de laatste 4 cijfers van het veld PN. Ook BellCompany ging bij het registreren hierbij in de fout.
Voor het wachtwoord moet men de laatste 4 cijfers van het IMEI-nummer gebruiken. Dan staat er in de tekst 'Uw inlogcode is dus' in plaats van 'Uw wachtwoord is dus'
Komt er toch een sms-bericht binnen op het toestel dan moet je die uit zetten door 1233 te bellen. Met dit nummer zet je de voicemail 'aan' of 'uit'. Niet erg handig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan