basisspel De Sims 3 niet compatibel met het huidige Sims 3 uitbreidingspakket

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankH1234

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Beste mensen,

ik loop met de Sims 3 tegen een nogal dwingende foutmelding aan. Mijn situatie is als
volgt. Ik heb op de PC staan:
De Sims 3
De Sims 3 Luxe accessoires
De Sims 3 Wereldavonturen

Na het downloaden van een update via de EA Games-site via het startprogramma verschijnt er:

‘ Je basisspel van De sims 3 is niet compatibel met het huidige Sims 3 uitbreidingspakket. Update
je spel via het Startprogramma. ‘.

Ik heb hier al enigszins op Gegoogled. Tips zijn: zet de map "Downloads" buiten de map
Mijn documenten. Dat verhelpt het niet. Andere tip is: haal het bestand version.tag weg. Echter,
de getoonde versie blijft steeds 0.0.0.0.
In version.tag staat bij mij: 3.2.8.005001.

Wat is hier nu aan de hand? De fora lijken te veronderstellen dat update 3.2.8.005001 er
standaard van uitgaat dat je de nieuwe uitbreiding De Sims 3 Ambities hebt, maar die hebben we
nog niet.

Verondersteld wordt zelfs dat alles weer werkt als je die uitbreiding hebt!

Is er iemand die dit ook heeft en De Sims 3 Ambities gekocht heeft? Lost dat het probleem op?

Aangezien ik tegen een soortgelijke probleem ben aangelopen, ik had zelf een "Europese" versie van The Sims 3 (Minder legaal, maar toch), en een updat die ik wou, kon ook niet geinstalleerd worden, omdat die niet voor de europese versie was. Is dit misschien ook het probleem bij jou? (Het is maar een suggestie, dit is overigens 't enigste waar ik even aan kan denken)

Beste Probleempjes,

dank voor je reactie. Enkele jaren terug heb ik met de Sims 1 wel eens een taalkwestie gehad, inderdaad: iets in de verkeerde taal downloaden ging toen fout. Nu is de taal van het spel Nederlands. Op de site van The Sims 3 staat wel "Select language" maar daar heb ik verder niets mee gedaan.
Inmiddels een reactie gekregen van de helpdesk van EA Games. Die is nogal aan de teleurstellende kant: ze sturen een lap met standaardtekst. Ze hebben zich niet echt in het probleem verdiept. Het enige informatieve eraan is dat ze hiermee aangeven dat er - blijkbaar - niet een "known bug" is geweest in de updates.
Misschien zijn er nog anderen die een suggestie hebben?

probleem verholpen door De Sims 3 Ambities aan te schaffen en te installeren

Inmiddels is het probleem opgelost: ik heb de Sims 3 Ambities aangeschaft. Voordat het feitelijke installeren begint wordt het spel automatisch bijgewerkt. Vervolgens volgt de installatie. Daarna start De Sims 3 probleemloos incl. de nieuwe uitbreidingsset.
Dit is precies wat de fora veronderstelden. Maar het is wel raar: De Sims 3 "dacht" dat Ambities al geïnstalleerd was en wilde niet meer starten. Na installatie van Ambities weer wel. Tja.

Ook installeren "Ambities" verhelpt het probleem niet

Inmiddels is het probleem opgelost: ik heb de Sims 3 Ambities aangeschaft. Voordat het feitelijke installeren begint wordt het spel automatisch bijgewerkt. Vervolgens volgt de installatie. Daarna start De Sims 3 probleemloos incl. de nieuwe uitbreidingsset.
Dit is precies wat de fora veronderstelden. Maar het is wel raar: De Sims 3 "dacht" dat Ambities al geïnstalleerd was en wilde niet meer starten. Na installatie van Ambities weer wel. Tja.

Echter, bij mij deed deze melding pas de kop opsteken een aantal dagen nadat ik "Ambities" heb geïnstalleerd:eek:
Ik heb nog steeds last van dit probleem, zelfs na verwijdering en herinstallatie van zowel het basisspel als het uirbreidingspakket:shocked::(

Zelfde probleem....

Ik vind het zo stom, ik krijg ook die foutmelding.
Ik had nog niet eens downloads geïnstalleerd van de store...
Ik heb sims 3 ambities als op de computer staan en krijg alsnog die foutmelding!
En ik heb hem vandaag 2 keer opnieuw geïnstalleerd en nog helpt het niks?
En ik kan nu ook helemaal niks meer met mijn startprogramma,
want a die foutmelding laad dat hele ding niet meer?
Ik kan dus ook niet op updaten drukken,
ik wordt echt helemaal gestord van die stomme sims 3!
Ik ga nu maar proberen om alles opnieuw te installeren,
er zit, ben ik bang, niks anders op...
Sims 3 wordt nu toch echt een heel vervelend spel om te spelen,
nog even en ik stap weer over naar sims2 en 1!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan