Basistabel ongewijzigd houden na keuze uit keuzelijst!

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankAccess

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Op een formulier heb ik een keuzelijst (waaruit een naam uit een lijst gekozen kan worden). Indien he hierbij een keuze maakt, is er op dit formulier een subformulier zichtbaar waarbij een overzicht van die persoon (gebaseerd op een van mijn tabellen) verschijnt.

Indien ik nu switch van de ene naar de andere naam dan wijzigen in mijn (basis)tabel de gegevens. Graag wil ik dat de gegevens vanuit mij (basis)tabel blijven zoals ze zijn en niet vanzelf wijzigen. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen??

Gr. Frank

Wat je schetst lijkt mij sterk. Je moet de gegevens p.p. in een afzonderlijke tabel vastleggen. Vervolgens koppel je het keuzelijstvak aan het betreffende vak op het subformulier. Het subformulier vergrendel je vervolgens ( zie eigenschappen formulier o.a. wijzigen, toevoegen e.d. op NEE zetten). Dan kan er weinig verkeerd gaan. Suc6

Dan moet je de keuzelijst niet koppelen aan een veld in je tabel.
De propertie Besturingselementbron moet dus leeg blijven.

Ik kom er toch niet uit en zal proberen het nog helderder te maken.

Ik heb een tabel met alle namen van onze vertegenwoordigders op aflopende volgorde gemaakt! Adhv deze tabel kan ik via een keuzelijst een keuze maken op mijn formulier. Mijn subformulier vertoont dan een overzicht van alle klanten (vanuit een andere tabel) van de geselecteerde vertegenwoordiger.
Maar indien ik nu een andere vertegenwoordiger selecteer dan wijzigt de naam van de vertegenwoordiger voor de bovenste klant in mijn klantgegevenstabel.

Ik heb geprobeerd het subformulier te vergrendelen maar dan blijft het probleem. De optie van Bartuls is voor mij niet duidelijk wat nu te doen! (heb een engelstalige versie en zie geen overeenkomstig iets dat lijkt op Besturingselementbron).

Gr. Frank

Zip je database even en post hem hier.
Dan wordt het misschien duidelijk.

Liever niet, er staat nogal veel gevoelige info in.
Misschien lukt het met de onderstaande gegevens:

Dit staat er onder Event van Properties van de Combobox:

Private Sub Combo41_AfterUpdate()
' Find the record that matches the control.
Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.FindFirst "[Relatiebeheerder] = '" & Me![Combo41] & "'"
Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub

Moet ik hier wellicht een ander Event bouwen?

Bij Data van de Combobox staat onder:
Control Source: Relatiebeheerder
Row source type: Table/Query
Row source: SELECT [AM-ers].[Relatiebeheerder]FROM [AM-ers];

Mijn subform is als volgt:
Name en Source object zijn gelijk: Sub_relaties per AM
Link Child Fields en Link Master Fields zijn ook gelijk: Relatiebeheerder
Locked: No (helpt niet als ik dit wijzig)

Mijn form staat nu:
Record et type: Dynaset
Recordlocks: No locks

Aanpassingen hierin leveren niet het gewenste resultaat op.

Alvast bedankt!

Frank,

In die code zit het probleem niet.
Nogmaals, zip je mdb en post hem. Als er iets vertrouwelijks in zit gooi je dat er gewoon uit of je maskeert het.
Om jou probleem op te lossen zullen we toch even in je code moeten kijken.

Beste Bartuls,

Bij deze de ingekorte database.

Wat er gebeurt is het volgende, in het formulier AM-niveau staat de keuzelijst, daaronder verschijnen dan de klanten van de betreffende AM-er.
Zodra ik switch van de ene naar de andere AM-er wijzigt in mijn Basisgegevenstabel de naam van AM-er.

Kijk naar de bovenste relatie in het Basisgegevenstabel, deze staat bij het begin op AM-er A D. Nadat ik switch naar een andere AM-er dan staat de bovenste relatie op de naam van die andere AM-er.

En dat wil ik natuurlijk niet, heb al het een en ander geprobeerd met locks etc.

Ik ben benieuwd naar de oplossing, wellicht ligt die zeer voor de hand. Maar kom er zelf dus niet uit.

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Gr. Frank

Bijlagen

Frank,

In mijn eerste post zat de oplossing van je probleem al.

De combobox met de accountmanager is gekoppeld aan het veld Relatiebeheerder in tabel Basisgegevens.
Als je nu een andere accountmanager selecteert in de combobox dan krijgt dat veld automatisch de nieuw geselecteerde waarde.
Je moet deze koppeling dus weghalen dan is je probleem opgelost.

Open het formulier in ontwerpmodus.
Selecteer de combobox.
Klik met de rechtermuisknop op de combobox en selecteer optie eigenschappen.
Selecteer de tab gegevens
Maak de eigenschap Besturingselementbron leeg.

Zo simpel is het.

Bedankt, hiermee is inderdaad het probleem opgelost!

Ik snapte de eerste keer niet zo goed wat je bedoelde (zoals aangegeven).
Het verhaal is me nu wel duidelijk, heb het aangepast.

Nogmaals bedankt!!

Zo zie je maar weer. Effies je probleem posten en het is zo opgelost. Dat scheelt vaak een hoop misverstanden;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan