• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Basketbal klassement

Status
Niet open voor verdere reacties.

AC1841949

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Hallo,

Dit bestandje (zie bijlage) heb ik overgenomen van Popipipo, waarvoor dank.

Nu heb ik enkele aanpassingen gedaan (minder ploegen), en heb het waarschijnlijk verprutst! :o

Kan er mij soms iemand helpen om de juiste rangschikking te verkrijgen.

Alvast dank bij voorbaat.

Bijlagen

Hoi AC,

Ik heb een poging gedaan.

Groet,
Jeroen

Bedankt Jeroen voor de vlugge medewerking. Heb de bijlage zojuist eens bekeken, en het ziet prima uit.

Ik kan nu verder werken aan de volledige competitie. Nogmaals bedankt :thumb:

Hoi AC,

Bij het afsluiten van het bestand zag ik nog een fout bij de nummers 2-4. Die hebben onderling niet gespeeld. De volgorde is net verkeerd. Maar ik moest (handbal)training gaan geven, dus kon niet veel meer doen. Nu eerst eten.

Jeroen

Hoi AC,

Gisteravond geen computertijd gekregen. De fout was heel simpel, het zat niet in de nieuwe tabellen, dat ging goed, maar in de puntcode in van de visitorpunten. Daar wordt de doelpuntverhouding niet opgeteld bij de punten. Verander de formule in cel G2 in:
=ALS(AANTAL(D2:E2)<2;0;ALS(E2>D2;2;1)+E2/D2/1000)
en kopieer deze formule naar onderen. Dan gaat het goed.

Jeroen

Hoi AC,

Gisteravond geen computertijd gekregen. De fout was heel simpel, het zat niet in de nieuwe tabellen, dat ging goed, maar in de puntcode in van de visitorpunten. Daar wordt de doelpuntverhouding niet opgeteld bij de punten. Verander de formule in cel G2 in:
=ALS(AANTAL(D2:E2)<2;0;ALS(E2>D2;2;1)+E2/D2/1000)
en kopieer deze formule naar onderen. Dan gaat het goed.

Hallo,
Bedankt Jeroen voor de attentie en het (nog) te melden.

Ik heb uw voorstel voor de aanpassing gedaan, en alles loopt als een trein. :D

Veel plezier met de handbal, en een prettig weekend.

Groetjes, Dré

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan