.bat bestand openen met een macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emel01

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
hoi
1)

ik heb een .bat bestand, waarin een bestand wordt opgehaald van een server, dat weer als input dient voor access dbase.

nu heb ik een formulier, met een knop gemaakt. achter die knop zit netjes dat openen van het .bat bestand.

maar ik wil dat na het openen er een melding wordt gegeven "opgehaald" of iets dergelijks. dat (die melding) kan dus met een macro. maar kan ik nu die .bat ook in een macro gooien, dat ik alles in 1 macro heb staan. dat lukt me namelijk niet.

2) (gerelateerd!)

(die .bat file (het openen daarvan) gebeurt ook zeer lelijk in een ander scherm (popup) maar kan dat ook niet mooier (subform ?) dus die bat ook in een schermpje binnen het formulier laten zien (oke het zijn maar 3 seconden maar toch....?
groet
m.

Shell

Misschien heb je wat aan de shell-functie in access. Je kunt hier rechtstreeks het batchbestand opgeven dat uitgevoerd moet worden. Je kunt ook proberen om de instructies uit het batchbestand apart met shell uit te voeren, dit geeft meer controle vanuit access. Als tweede parameter kan een weergave-optie worden meegegeven, bijvoorbeeld verbergen, maximaal weergeven e.d.

allemaal heel erg bedankt. ik ga hiermee aan de slag. ik zou zeggen solved.

Vraag opgelost

Zet je bericht dan op opgelost, als je tevreden bent met het antwoord. De vraag komt dan in de overzichten ook op opgelost te staan, dat is wel zo duidelijk voor alle bezoekers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan