• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

.bat file openen met Excel VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Beste,

Ik wil doormiddel van een VBA script een bepaalde bat file willen laten uitvoeren.

Code:
Call Shell(Environ$("COMSPEC") & " /c C:\Path.bat", vbNormalFocus)

Deze code gevonden op het internet en deze omgebouwd naar het volgende

Code:
Call Shell(Environ$("COMSPEC") & " /c P:\automatisering\# P h o t o s h o p   B a t c h\Foto's hernoemen\TIFF\TIFF.bat", vbNormalFocus)

Maar dit wil niet werken hij opend wel de dos promt maar voer de TIFF.bat file niet uit.

Het is niet de C schijf waar hij de file moet ophalen maar de P schijf.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dit werkend kan krijgen

Groet HWV

Om een .bat-file uit te voeren volstaat deze normaal
Code:
Shell "P:\automatisering\# P h o t o s h o p   B a t c h\Foto's hernoemen\TIFF\TIFF.bat"

Hé Rudi,

Bedankt weer voor jou bijdrage.
Ik heb het geprobeerd en hij doet niks.
Code:
Shell "P:\automatisering\# P h o t o s h o p   B a t c h\Foto's hernoemen\TIFF\TIFF.bat".
In mijn bat file heb ik alleen maar het volgende staan
Code:
ren znp_0001.tif 1574051.tif
De bat file staat in de zelfde map, als de artikelen die gewijzigd moeten worden
Als ik deze handmatig doet werkt het wel

Ik draai dit wel via de terminalserve, met administrator rechten

Groet HWV

HWV, ik blijf bij mijn eerdere post. Ik heb zelf even een bat-file geschreven met een naamswijziging van een bestand, dit in dezelfde directory als het bestand gezet en gedraaid via XL-VBA. No problem.
Het enige dat ik kan bedenken is dat het pad naar je bat-file niet correct is.

Heren (& Dames?)
Misschien dringt het niet goed tot my door maar is het idee om alleen maar een file een nieuwe naam te geven? Als dit inderdaad zo is gaat dat toch ook direct via VBA.
Of zie ik dit verkeerd.

John

Beste Jolivanes ,

Bedankt voor de Input, ik ga de procedure veranderen en zal het bestand van jou gaan gebruiken. Is een makkelijke mannier om te hernoemen perfect :thumb:

@Rudy
Bedankt voor de genomen moeite

Groet HWV

Hier is nog een file om mee te spelen.
Deze is makkelijker voor individuele fotos want je kunt de foto zien en dan bijvoorbeeld de naam "Vakantie 2011 Jan Jose en ik" geven

Have fun

John

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan