Batch (.bat) uitvoeringsalternatief?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slaapvis

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Ik gebruik voor mijn tibiaserver een automatische restarter.
Het is een .bat bestand wat je gewoon kan uitvoeren door erop te klikken.

Het bestand runt in zo een soort van DOS schermpje.
De server.exe zelf kan ik wel aan de tray rechts onderin beeld toevoegen, maar nu wil ik dat ook met de restarter doen omdat er anders zo weinig ruimte overblijft in mijn startbalk.

Zijn er mogelijkheden om .bat files met een andere applicatie uit te voeren waardoor je ze wel in de tray kan toevoegen?

batch bestanden komen nooit in je tray. die start je , ze doen hun ding in dos en ze sluiten weer (tenzij je pause command hebt gegeven ofso).

maar er is wel een soort van alternatief. je batch bestand converten naar een .exe en dan kan je ze op 1 of andere wijze toevoegen aan je tray.

kijk hier maar eens naar
http://batch-files.qarchive.org/ (weet niet of ik zomaar liunks mag posten, anders gooi maar weer weg.

Googelen naar een batch into tray helpt ook wel:p

mijn bat scherm zegt trouwens niks, en sluit ook niet. het is een restarter die continu aanstaat, zodat hij mijn server restart als die crasht.
hoe voeg je een .exe toe aan je tray?

Laatst bewerkt:
Dat kan niet zomaar, tenzij er een tooltje is die dat doet.

programma's zetten hunzelf in de tray.

Dat kan niet zomaar, tenzij er een tooltje is die dat doet.

programma's zetten hunzelf in de tray.

idd, dat doen ze zelf, ma ook weer niet helemaal, je moet het natuurlijk wel zo programeren.

dus als je een batch naar exe converter hebt gevonden, kan je daar ook wel parameters meegeven, zodat hij in je tray verschijnt.

zo moeilijk zal dat nou ook weer niet zijn.

en hoe je een exe moet toevoegen aan je tray? ff googelen doet wonderen

bedankt, ik heb na even zoeken en prutsen de goede file converter kunnen vinden, en ik heb nu een silent restarter gemaakt door een file te converten met de optie start in ghost mode :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan