batch bestand map maken, indien map al bestaat deze tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaaaro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2012
ik moet een batchbestand "mapmaken.bat" om automatisch een directory structuur te maken in de map "Basiskennis".
De directory "Basiskennis" wordt aangemaakt op de plaats van uitvoering.
In de directory "Basiskennis" wordt vervolgens aan de hand van een bestand "studenten.txt" voor iedere student een eigen directory gemaakt.
De inhoud van "studenten.txt" kan het volgende zijn:
Bensch Raf
Brants Marc
Debord Jo

1. Maak het batchbestand bruikbaar voor een ander vak. Bijvoorbeeld als je graag de klas van netwerkbeheer krijgt, dat je "Basiskennis" gemakkelijk kunt aanpassen in "Netwerkbeheer".
  2. Controleer eerst of de gemaakte directory "Basiskennis" al bestaat. Indien deze bestaat wordt er eerst een overzicht gegeven van de inhoud, zodat je kan kiezen om door te gaan of om het batch bestand af te breken.
  3. Zorg ervoor dat de directory "Basiskennis" altijd wordt aangemaakt in hoofdletters. Ook als de invoer wordt gedaan in kleine letters moet dit automatisch worden omgezet in hoofdletters.

Nu is het mij al gelukt om tot de eerste uitbreiding te gaan maar bij de twee loopt het mis, kan iemand mij helpen hierbij, onderstaande heb ik

Code:
@echo off
echo Geef de bestandsnaam voor de map
SET /P bestandsnaam=
IF EXIST %bestandsnaam% GOTO fout
MD %bestandsnaam%
FOR /F %%1 IN (studenten.txt) DO MD %bestandsnaam%\%%1
goto eind

:fout
CD %bestandsnaam%
DIR

:eind

Doe zelf eigenlijk nooit meer iets in batch, maar iets als het onderstaande zou volgens mij moeten werken hoor:

Code:
// ...
if not exist je_pad goto programma_uitvoeren
dir /o /ad /w je_pad
set /p antwoord=doorgaan(j/n)?
if /i %antwoord%==j goto stoppen

:programma_uitvoeren
// ...

:stoppen
// ...

Status
Niet open voor verdere reacties.